.

Mamselamsen

onsdag, augusti 24, 2011

Skogen!

Mina vänner på FB vet vart vi flyttar... men jag har förstått att jag fortfarande har en och annan läsare som inte florerar där.

Vi flyttar alltså till Skogen... ett litet rött hus. Fast så jäkla litet är det förståss inte... 178 kvadrat... så ungar, katter och annat löst folk kommer att få plats.
Skogen liten
Huset är helt renoverat... och.. jag kommer äntligen att få mitt badkar.... bubbelbadkar... med inbyggd massagedusch. Jag kommer även att få min vedspis i köket... och diverse andra kakelugnar. Ett stort kök med en gigantisk matplats. Tja, det var nog det som avgjorde det hela.

Att sedan priset var på gränsen till skamligt lågt.... och att åkgräsklipparen ingick i priset... gör ju inte jätteont.

Så på tisdag (flytten går på måndag) kommer vi att intaga detta "slott" i skogen... och innan septembers utgång... har Stephan monterat upp alla yttre juldekorationer... och de som känner oss, vet ju hur mycket det är. Han gör det då... för han vill inte frysa arselet av sig i november. I år kommer vi att kunna få upp allt!

Scheeeezuz!

Over and out/Mamselamsen

BTW... svampskogen ligger vid tomtgränsen. Kan det bli bättre?


17 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Underbart! hälsar en som också har svampskogen runt knuten

11:16 fm  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Tjohoo...

11:40 fm  
Anonymous Inna tycker...

Åh så härligt!

11:56 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Det ser himla fint ut! Är det långt till bebodda trakter?

12:01 em  
Blogger magda tycker...

Välkomna till Småland! :)

12:45 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Ja... det ÄR härligt!

Bloggblad: Typ... två mil.

Magda: Inte långt från dig. :-)

12:46 em  
Anonymous Gagga tycker...

Så mysigt! Önskar er all lycka i er nya boning!

5:07 em  
Blogger Humlan tycker...

Och du kan sitta på "bron" med morgonkaffet och njuta av friskluften...
Det ser verkligen ut som ett ställe där man trivs och blir kvar! Ser fram emot bilder på juldekorationerna.
Lycka till med alla flyttbestyren!

5:45 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Tack.... tack!

6:37 em  
Anonymous Mia tycker...

Vilket underbart hus! Vilken dröm! Så skulle jag också vilja leva, men tyvärr måste man ju jobba också och det är ju kruxet. Där man har råd att bo, där finns inga jobb. :( Här i Stockholm har jag råd med en etta på 33 kvadrat fast jag jobbar... Heja. Och den ettan kostade säkert lika mycket som ert hus.

Bostadsmarknaden här i stan är ju helt sinnessjuk.

8:54 em  
Blogger Prettomorsan tycker...

Både låter och ser bra ut! Kan nästan bli lite avis tror jag...

8:59 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Mia: Jag tror t.o.m. att din etta var dyrare än detta huset... för din lägenhet kostade mer än en halv miljon va? :-)

Nattfrost: Ja... om man längatr efter att bo mitt ute i Ingenstans... ja, då kan man vara avundsjuk.

8:14 fm  
Anonymous Mia tycker...

Jag köpte den vid ombildning, så fick den billigare än marknadsvärdet, men ja mer än en halv miljon. 40 000 kr mer närmare bestämt!

Men jag har sett ettor som min annonseras för allt från 800 000 till 1 miljon. Helt sinnessjukt, gamla slitna lägenheter i ostambytt fastighet från tidigt 70-tal.

Vansinnigt är det. Men så är det "Liiiidingö" också, men å andra sidan är det Lidingös slumområde (gammalt miljonprogram), där det fiiina folket ALDRIG kan tänka sig att bo. LOL!

4:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Huset kommer att stråla i juletid. Alla nyfikna kommer enkelt att till er. :-))
/T ss

10:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

... hitta ...
/T ss

10:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Synd bara att det är en större väg precis utanför dörren...

10:35 fm  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Inte utanför dörren.... 50 meter bort.

Ingen fara för vår del... nu bor vi 100 meter bort... från två vältrafikerade vägar. Man hör liksom inte bilarna till slut.

3:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka