.

Mamselamsen

tisdag, augusti 23, 2011

Äntligen....

... fick jag träffa en läkare... öga mot öga. Hon läste alla mina journaler, som ju finns utspridda över hela Eskilstuna landsting. Hon kollade över mig... och sist men inte minst... gav mig svar på alla mina frågor.

1. Det onda i njuren får jag stå ut med, så länge den pyttelilla stenen ligger kvar. Ska dricka runt två liter om dagen, så uschlingen spolas ut. Sicken tur att jag har min sörja med örter att klämma i mig.
2. Ingen svamp i munnen längre. Så i fortsättning fixas svampar från skogen
3. Blodtrycket fenomenalt... som en vital och hormonstinn tjugoåring.
4. Pulsen helt OK.
5. Knä... behöver tränas upp. Skittrist!
6. Hela jag behöver tränas upp.... finns inga som helst hinder för att börja styrketräna igen... börja springa när knäet känns OK. Ska bara känna efter hur kroppen tar det... ingen kanonidé att dra igång med milen på en gång igen... kanske.
7. Ny smärtlindring... njuren gör ju trots allt ganska ont ibland. Fast jag är en envis och stenhård käring... så förmodligen kommer de att få stanna kvar i sina förpackning... till den dagen, om Stephan får migrän. De lär visst vara skitbra även för det. Diklofenak 50mg... är tydligen en mirakeltablett.
Mirakelkur
Sååå... alla goda råd om att jag ska vila... far åt h*lv*te! Jag har vilat nog... nu ska käringen tebaks till superformen för en och en halv månad sedan. Och vi börjar med en långsam promenad till till soptunnan... med två soppåsar... och på vägen ska jag träna mina biceps genom att curla soppåsarna.

Vá f*n... man måste ju börja nånstans... för alla mina vanliga träningsgrejor finns ju redan i Kopparfly.

Over and out/Mamselamsen, en stenhård en.

6 Kommentarer:

Blogger l*eva tycker...

Underbart!!!
Träna på då´ra! :-)

1:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jupp... ska dra iväg... nuuuuu.

*poff, borta*

1:18 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

När fasen ska den där Taggen-överskriften försvinna?

Jag är ju för fasen Mamselamsen

1:19 em  
Anonymous Mia tycker...

Träna så mycket du orkar och lyssna hela tiden på kroppen! Ta inte i för mycket. :)

4:00 em  
Blogger gila tycker...

Var försiktig med Diklofenak - det är rena rävgiftet - men förbaskat effektivt!

6:05 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Jag vet.. har inte använt det. Bara i yttersta nödfall... och än har det inte blivit så.

Litar på att mycket vätska och snart springning ska skaka loss stenjäveln så den försvinner ut... den naturliga vägen.

6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka