.

Mamselamsen

lördag, februari 12, 2011

Det sprider sig som ringar på vattnet.

Först var det Tunisien... sedan Egypten.... Algeriet är på gång.

Vilket land kommer härnäst?

Den lilla människan i grupp har större makt än dessa "härskargubbar" nånsin kunde ana.

Det tycker jag är fint.... det borde fler människor tänka på... även i andra situationer... för talesättet "Ensam är stark"... är ju ren bullshit!

Nu är väl kanske inte jag den som ska skriva vackra ord om det.... jag som tror mig klara allt på egen hand.

Fast det gav mig en tankeställare i alla fall... som jag förmodligen redan glömt i eftermiddag och fortsätter min resa med... Solum fortist est.

Vem fasen har sagt att jag är logisk?

Inte jag! :-)

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Var det inte någon för länge sen som förstökte sia om framtida katastrofala händelser? Har glömt namnet. Men en av dessa händelser var ett jättekrig i Mellersta Östern.
/T ss

10:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nostradamus?

10:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Undrar det?
T ss

11:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka