.

Mamselamsen

fredag, februari 11, 2011

Varning för många fula ord.

Jag börjar direkt med ett....... SNÖ!
Skottar
Jag är så förbannat trött på snö! Har skottat halva gårdsplanen och jag är helt slut. Försöker vara positiv och tänka på skottandet som träning... och det är det! För varje sving med skyffeln.... Nu går ryggen av... nu går ryggen av. Nähäpp, det gjorde den inte.... nytt tag.... Nu går ryggen av.... Nähäpp, det gjorde den inte. Så där höll jag på i 20 minuter... sen var jag uppvärmd och upphetsad och fortsatte att skotta i ren ilska.

Mitt i alltihop ringer syrran och har jättemånga glada saker att berätta... bl.a. att de inte hade fått någon snö alls.... och jag blir om möjligt ännu surare. Ber henne ringa mig ikväll... för jag är f*n inte kapabel att glädjas en enda sekund med henne, när jag står med snö upp till knäna.... snö som skulle bort.

Fortsatte med snöhelvetet... sur som en flådd bäver! Och inte nog med det... fågladj**larna hade mage att kvittra lungorna ur sig. Inte konstigt.... de behöver ju inte skotta tonvis med snö. Funderar starkt på att dra in på talgbollar och solrosfrö.

Och om det fortfarande finns någon som inte har begripit......

Jag hatar snö!

*lägger handen på hjärtat*

"Jag lovar och svär..... nästa vinter ska spenderas i en lägenhet... där någon annan skottar och svär över snön ."

Over and out/Mamselamsen

16 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Och jag svär med dej...

HATA snö...

1:18 em  
Anonymous EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA tycker...

Förstår dig. Det är jäkligt jobbigt med skottandet och då har jag nästan inte rätt att klaga alls för jag har inga stora ytor (bara en gång in till dörren hos mig och mormor + parkeringsplats och gång utanför radhuset att skotta).

Blev dock lite inspirerad av dig nu och skall nog ut och skotta bort det som kommit. Hörde rykten om nytt oväder men hoppas det var helt fel.

1:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Vi borde bilda en sekt.

Melvins mamma: NEEEEJ... inte mera snö! Jag överlever inte det.

1:41 em  
Blogger gila tycker...

Min rygg har gått av :-(
Men du har ju inte alls lika mycket som vi har,ju!
4 dm har det trillat ner och i drivor upp till 6dm.
Tänkte svära men de orden jag kan räcker inte till!

2:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vi fick bara 2 dm.... upp till 3 på sina ställen

4:43 em  
Anonymous Tina tycker...

Åhh, jag är oxå jätte ledsen när jag ser snöflingor. Det räcker om de kommer på julafton.
Den enda jag kan glädja mej åt är att det är ju roligt för barnen och att jag har inte lika mycket att skotta som dej (f´låt)
Kram från Tina

5:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Du är förlåten... men bara för denna gången.

6:42 em  
Blogger Gagga tycker...

Men nu kom jag ju in:) Åh så härligt att du är Mamselamsen igen!
1000 kramar från en totalt insnöad Gagga som börjar blogga vecka 9 :)

6:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

TGusen kramar till dig också,

Nät Ilva är i Sverige... då djävlar ska vi ha bloggparty!

7:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Märks att det är fredag.... stavar som en kratta

7:48 em  
Blogger Humlan tycker...

Nämen HEJ! Så roligt att se dina svordomar och glada beskrivningar igen! ;-)
Här har andra plogat trottoarerna (bitvis) i smala gångar på mindre gator, där fick man kliva ner i snön om man mötte någon. På större gator var det hela trottoaren plogad men dom hade glömt att sanda så det var knögglig is att hasa sig fram på... gissa om jag också längtar efter barmark!

9:16 em  
Anonymous Mia tycker...

Kom inte till jobbet imorse. Här i Stockholnm gick inga bussar och taxi var bara att glömma. Promenad likaså!

9:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har hänt med din snöslunga?/Gerthie

11:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Snöslungan har fortfarande inte lagats.... efter att jag massakrerade den.

9:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag hatar också snö! Och jag vill OCKSÅ vara med på bloggparty!
Ta hand om ryggen och den värkande kroppen.

9:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggparty får det bli när Ilva är I Sverige och Gagga kan lämna Värmland.... och Alex, även han är i Sverige.... och så några till.

11:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka