.

Mamselamsen

söndag, augusti 21, 2011

Dags att börja knyta ihop säcken.

Snart har femton månader gått som Eskilstunabo. Att vi hamnade här, var typ av en händelse. Vi hittade ett litet hotell och bestämde oss på stört. Att detta sedan sammaföll med att min far opererades... och det tillstötte mycket allvarliga grejor efter det, gjorde att vår flytt hit... hem till hans hem, blev en nödvändighet.

Vi har jobbat med hotellet samtidigt som jag har varit med att rehabilitera min far. Fick börja från början... lära honom gå igen, ge honom matlusten tillbaka... följa med honom på alla alla besök utanför hemmet, tandläkare, hörcentral läkarbesök... se till att få igång en fungerande hemtjänst. Helt enkelt få min far och hans liv att börja fungera igen.

Nu är han tillbaka och klarar sig med enbart hemtjänst några gånger om dagen. Vi har sålt hotellet... och nu drar vi oss hemåt igen... hem till Småland. Nästa måndag går flyttlasset. Hurra!

Hur har då året varit?

Inte lätt! Det är inte lätt att flytta in hos någon, medan hela ens egna bohag är magasinerat. Inte lätt att ha... i alla fall i början... jour 24 timmar om dygnet. Mer än en gång har jag fått kasta på mig kläderna mitt i natten och åkt till akuten. Ja, det har varit helvetesjobbigt... särskilt psykiskt. Men... jag vet att jag och Stephan har gjort allt för min far under de 15 månader vi bott här... och det känns jävligt bra!

Men nu är det dags att vi skaffar oss ett eget liv och hem igen.... och det sker nästa måndag.

Kopparfly... here we come.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Lycka till med hemflyttningen! Själv står jag med ena benet i Canada och det andra i Sverige. Har mina tre barn här så det blir nog aldrig någon hemflytt även om hemlängtan blir stor ibland. Har i alla fall varit hemma och hälsat på min mamma i sommar. Hoppas du kommer i form innan ni ska flytta. Ha det bra!
Ingela

10:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inte lätt att ha sina föräldrar långt borta. Jag kommer ju att ha min far 5 tmmar bort. MEN... det gör inget, för vi är ju flera syskon.

Jag kommer att komma i form igen... under hösten. Kanske inte i "Tjejmilenform" igen... det räcker om jag fungerar hyfsat normalt igen. Det fina med stället vi flyttar till (mitt ute i skogen) är att vi kommer att ha plats för att kunna bygga upp ett eget LITET gym. Kan ju inte ligga och pendla flera mil till ett gym inne i en stad.

Jag känner mig sjukt nöjd med livet just nu... bara kroppen som ska komma tillbaka... och det kommer den!

7:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha.. byter inloggning... Taggen förblev ju i våra drömmar. :-)

7:53 fm  
Blogger magda tycker...

Jag tycker ni är fantastiska! Och nu är ni värda ett eget liv (fast det var ni förstås även tidigare) och jag önskar välkomna tillbaka till Småland! :)

9:07 fm  
Blogger Unknown tycker...

Ooo ska du börja blogga igen...häääärligt!

U-M kommer säkerligen sakna er men eget hem är guld värt!

1:32 em  
Blogger Fnuttisen tycker...

Ni har gjort ett superjobb både med hotell o U-M. Nu får ni börja på nytt fast "hemma" igen. Det bästa av allt är ju att du har hittat hit igen. :-)

Kram

1:42 em  
Anonymous Mamselamsen tycker...

Ska bli SJUKT skönt att flytta hem!

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka