.

Mamselamsen

lördag, februari 12, 2011

Min syn på det hela idag.

Att Sanna och Brolle. gick vidare.... jag säger som Camilla skrev förra lördagen... "De hade kunnat gå ut och rapat i mikrofonen och gått vidare".

Det jag är extremt glad för är att Loreen gick vidare till andra chansen.... av lite subjektiva skäl. Låten var bra och outfiten suverän. En version av Montazanitofsar... fast i klädform.

Men!

Det som får mig att gå i taket är att de både idag och förra lördagen tog in artister (Nanne Grönwall och Christer Sjögren) som båda fullkomligt slaktade låtarna de sjöng. Hur kan Nanne tro att hon ska kunna gå in och sjunga en Whitney Houstonlåt.... och tro att det är bra. Hur kan Christer Sjögren bara få för sig att sjunga "Life on Mars". Herre Gud.... låten är ju kult.

Båda låtarna blev en ren pina att lyssna på.

Kan man inte göra låten bättre eller annorlunda än originalet, ska man inte sjunga den.

Basta!

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Karamellen tycker...

Håller med fullständigt!/ Mia

10:56 em  
Anonymous carra tycker...

You took the words right out of my mouth! HUUUUU!!! Om det finns några musikgudar: måtte de slå honom stum för resten av livet! ;)

10:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bowie är dessutom MIN husgud. Och hade han varit död hade han roterat i sin grav.

1:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt!

10:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka