.

Mamselamsen

torsdag, april 05, 2007

En liten lista!

Det är Sandra som utmanat mig. Och när en sådan fantastisk författare ber om något... tja då gör man det bara. (Fatta..... jag kan smöra jag.) :-D


Tio första
Första bästa kompis: Inga-Karin.... förståss! Och det är hon fortfarande fast vi bor fyrtio mil från varandra,
Första bil: En liten röd MG.... som ständigt krävde startkablar.
Första kärlek: Han hette Conny Halvarsson. Jag var tolv och vi pussades under en filt på stranden i Sundbyholm.
Första husdjur: Sessan.... en mycket ledsam historia.
Första semester: Jag var sex år och åkte på semester uppåt Norrland till. Vi bodde i vår Opel Caravan,
Första jobb: Fritidsledare för utvecklingsstörda/förståndshandikappade (jag vet inte vad det heter nu för tiden) Jag inbillade alla att jag var en fena på att köra Ford Transitbuss... fast jag knappt hade lärt mig att köra en vanlig bil. Det gick... och jag är väldigt glad att alla överlevde.
Första köpta skiva: Beatles "She loves you"! En EP som spelades sönder och samman tillsamman med den andra skivan som fanns i huset... Neil Sedaka "Oh Carol".
Första riktiga kärlek: Min man.... förståss!
Första konsert: Det glömmer jag aldrig! De hette Ekseptions och spelade klassisk musik i rocktappning. Jösses, vilken keyboardspelare de hade. Där jädrar flög möbler över scenen. Och året var 1971 och jag var sjutton år.
Ekseption
Rick van der Linden

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Rött vin.... förståss!!
Senaste bilfärd: Faktum är att jag inte minns. Vår bil står mest som nån sorts prydnad på parkeringsplatsen.
Senaste filmen du såg: Jag vet faktiskt inte, då jag inte är så mycket för film.
Senaste ringda telefonsamtal: Till Camilla igårkväll och jag fick reda på att hon börjat lägga vocals på albumet. Och igår var det en låt som jag inte hört!!! Faaaan!
Senaste bubbelbadet: Måste ha varit för ett par år sedan, när jag var i simhallen här.
Senaste spelade cd: Det är en bok! "Djävulen bär Prada". En bok som jag inte för mitt liv kan förstå att den fått sådan publicitet.... den är ju faktiskt inte särskilt bra.
Senaste kyss: Det var igårkväll, när jag pussade min man på pannan innan jag gick och lade mig.
Senaste gången du grät: Faktum är att det är ett par dagar sedan.... säkert något sorgligt eller glatt på TV
Senaste måltiden: Skitäckliga, färdiglagade och gummiaktiga kalkonbröst som jag köpte på Liedel igår. Akta Er för dem!

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Aaaaaaldrig! Finns inte på kartan.
Blivit kär vid första ögonkastet: Självklart min man! Men det är en annan historia som skulle uppfylla en meter här på bloggen. Men jag kan säga så mycket, att vi blev ihop den 3:e dec 1974 och flyttade ihop den 4:e samma år. Dan efter alltså.... till mina föräldrars stora fasa. :-D
Fastnat med blicken i någons urringning?: Hohoho..... många gånger! Jag glor på "häckar" också... oavsett kön. En snygg häck är en häck är en häck är en häck....oavsett vem dem sitter på. Och jag vet att Ni är många som glor i folks urringningar .... så kom inte och säg annat.

Fått ditt hjärta krossat: Peppar peppar...... aldrig faktiskt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: "Never in my foot! De tre orden gödslar man inte med om man inte menar dem.
Haft ett one night stand: Behöver jag säga mer än att jag är uppvuxen på det glada 70-talet. :-)
Busringt till någon: Inga-Karin och jag gjorde det ett antal gånger, men slutade när en kärring (mammas väninna) vägrade lägga på luren

Sex saker du gjort idag: Druckit kaffe, pratat med Inga-Karin i telefon, druckit kaffe, rökt, bloggat, rökt, druckit kaffe.............
Fem favoritsaker utan rangordning: Mina böcker-mitt Chapstick-mina Foppatofflor-kameran-datorn
Fyra personer du kan berätta allt för: Nu kan jag inte berätta allt med alla... men jag har vissa som jag pratar med om olika saker. Syrran-Stephan-Inga-Karin- far-och så ungarna förståss.

Tre val:
Blått eller rött? Rött... förståss!
Sommar eller vinter? Ingen av dem. Jag älskar hösten!
Choklad eller chips? Chips.... jag har mer saltbehov än sockerbehov
Två saker att göra innan du dör: Leva sakta och uppleva..... och sen vill jag kunna rusa fram i 180 igen.
En sak du ångrar: Japp, en sak! Att jag inte tog chansen att köra folkrace, när jag en gång blev erbjuden att få göra det gratis. Då var jag alldeles för "chicken".
Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg: Jag utser inte någon speciell, då jag vet att många har så mycket att göra. Men om Ni har tid..... gör det, och skriv sen här att du gjort det så jag får gotta mig i dina pesonliga hemligheter.

Over and out/Mamselamsen, som nu börjat snegla lite på dammsugaren..... isch!

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Va? Missade du cahnsen att köra folkrace. De e ju skitkul. Jag har ilallafall provat. Inte i någon tävling men iallafall. Är ju liksom uppväxt med den "sporten". =) Glad påsk till er.

2:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men hua då..hur stavar jag? Chansen skulle de ju stå. =) Och iallafall. Blir så när man har för bråttom på tangenterna. =)

2:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: Vad kul att du är här. Har ju inte sett av dig på länge.

Och jag skulle ha fått köra i Rövardalen.

2:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

He he jag smyger i kulisserna. =) Håller allt koll på dig.
Aha..ja där har man varit ett antal gånger. Var alltid med pappa när han körde tävling.

3:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Då märker du at jag börjar bli bättre. Så det är OK nu att snacka med mig på stan. :-D

3:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åhh, har du varit på en Ekseption-konsert!! VET du hur avundsjuk jag blir nu? Både jag och pojkvännen lyssnar på dem (men det är himla svårt att få tag i deras skivor på cd) trots att vi är födda i mitten av 80-talet.

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan! Och jag kan lova... det var en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma.

4:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stal din lista! =)

5:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka