.

Mamselamsen

onsdag, april 04, 2007

Måste bara rekommendera en bok eller två.

Har för några dagar sedan avslutat boken "Birgitta och Katarina" av Alexandra Coelho Ahndoril
Heliga Birgitta
En fullkomligt ljuvlig bok, som visar en lite annorlunda sida av Den heliga Birgittas liv. Långt borta från det årtalsintryckande som jag utsattes för när jag läste en grundkurs i kulturhistoria. Boken är så fängslande att jag blir skitsugen på att kränga på mig vandrarkängorna och dra till Vadstena med omnejd igen.

Sen håller jag på med en CD-bok just nu (har två skivor kvar). "Patient 67" av Dennis Lehane .
Patient 67
Den började lite trögt.... men sen blev den bara ruskigare och ruskigare. Jag vaknade inatt och satte på den på spelaren. Det slutade med att jag låg klarvaken i sängen och med jättestora ögon glodde jag i taket och förfasades. Jag var tvungen att stänga av, för att ha susningen av en chans att kunna somna om. Och då kan Ni ju bara tänka Er vilken läskig bok det är.

Over and out/Mamselamsen, som ska lyssna färdigt när det är ljust ute.

7 Kommentarer:

Blogger Lena tycker...

Birgitta och Katarina - det lägger jag in i minnet och i anteckningsboken, för minnet kan man ju inte lita på numera.

12:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag instämmer med Panter..Det låter som en Cian-bok...

Ha det bäst....

Kram

/Cian

2:22 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Tack för tipset, jag älskar läskiga böcker!

2:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan.... den är så läskigt krypande läskig.

Cian och Panter: Kul att kunna dela med sig.

3:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du vet det finns rätt många av honom, väl? Avis, för att du har så mycket framför dig *s*
/Bambi som glömt sitt lösen....

4:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!

7:41 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag tar mig en pilgrimstur till Vadstena då och då, enär jag gick i realskolan där, träffade mig första kärlek, fick första kyssen i klosterparken (det var på den tiden jag var intiativlös) - men - de har målat över våra initialer ute på fyren. Skamligt, tycker jag!

Som du förstår blir mina pilgrimsvandringar där himmelska andaktsfulla...

8:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka