.

Mamselamsen

onsdag, april 04, 2007

Påsk!

Japp, den står inför dörren och om jag inte har missuppfattat det hela, är detta den största mathelgen på hela året. Till och med större än julhelgen! Och det kan jag inte förstå.

Påsken hos oss består av gul duk på bordet, lite påskliljor några påskkärringar som hänger i fönstret, sill och nypotatis. That´s it!

För mig betyder inte påsk, midsommar, kräftskivor något särskilt. Särskilt inte det där med kräftor. Jag tycker att kräftor är väldigt överreklamerade.... äter dom helst inte alls.

Så, jag låter dessa helger glida förbi med minsta möjliga åtgång av energi. Jag sparar den energin..... till jul! Men då å andra sidan blir jag fullkomligt "galen". :-)

BTW.... är det någon som vet var jag kan få tag på en toppängel?
Toppängel
Jag är så trött på att ha stjärna och spira i toppen på granen. Jag vill ha en ängel... helst en med fluffigt hår och som glittrar.

Over and out/Mamselamsen, som inte ens kommer att besöka systemet.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Be dotra din svänga förbi en affär i gamla stan som heter "Christinas bod"

http://www.christinaschollin.com/bod.html

Där finns det änglar i överflöd...

Kram

/Cian

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Javisstja. Hon har ju en affär med änglar.

11:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja du. På påsken äter jag obsena mängder godis och ångrar mig bittert fram till midsommar ungefär. Men mathelg? Näe. Jag äter inte ens ägg.

11:53 fm  
Blogger Mette tycker...

Hahahaha, undrar du över toppängel nu! hahah, det är som när jag i augusti ville visa pappa julgransdekorationerna när jag var liten. Han satt och solade och såg högst irriterad ut.

Jag brukade be: Snälla Gud låt det bli jul imorgon - skippa alla åtta månaderna fram till dess.

4:35 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag tycker likadant om julen som du vet....påsken känns inte alls som någon stor mathelg här hemma.

Är inte så säker på att Christina har någon "toppängel" i sin bod. Men jag kan kolla, för jag ska dit en kväll snart. Hon har en del kvällsprogram i sin bod...

Annars har jag förstås sett toppänglar i London på Harrods.

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka