.

Mamselamsen

måndag, mars 06, 2006

Spektaklet Oskarsutdelningen. UPPDATERAD ett antal ganger.

Himmel och pannkaka... folk ar som galna. Jag gick ut for ett par timmar sen for att satta detta spektakel pa prant. "Here we go".

Man far inte glomma hur stort detta ar for TV. T.o.m. TV-folket uppe i luften har galaklader pa sig. Varfor?
TVfolket
Pa gatan star TV-folk i galaklader och intrevjuar forbipasserande. Alla ville bli intrevjuade... man blir val nastan kandis sjalv da... eller?
Tvfolk igen
Ja, sa kommer vi da till kandisarna. Jag tror att storleken har betydelse i detta fallet. Ju storre bil desto mer kand ar man. I alla fall om man ska ga pa hur mycket folk gapade och skrek nar bilarna passerade.
Sa den har ar nog bara pyttelite kand.
Liten bil
Och detta ar nog en gigantisk megakandis.
Storbil

Jag stod dar och tittade en stund och folk skrek hysteriskt.... jag tittade in i bilarna och jag kande inte igen nagon. Jag skulle nog bli varldens samsta papparazzi. Kandisar skulle kunna ga forbi framfor nasan pa mig och jag skulle inte ha en susning om det.

MEN!!!! Nar jag hade bestamt mig for att ga hem, tog jag ett kort som jag hade tankt skriva om "alla dessa man i svart" borjade folk skrika igen och jag var tvungen att fraga varfor de skrek. En hysterisk kvinna flasade mig i orat att killen i mitten ar "host" i programmet American idol. Herre Gud, vad mycket bra saker jag lar mig.
Kandis

Nar jag gick dar och strosade pa gatorna, slog det mig att det skulle nog vara ratt lugnt att rana en bank idag.... alla poliser ar ju har.
Polisbussar

Och sen till alla Er som inte fatt tillrackligt mycket uppskattning i livet... jag ger Er en Oskar... Vasse go!
Liten Oskar

Det var allt for nu.... ska snart ut och leta efter MIN Oskar... jag har inte sett honom sen igar, nar han forsokte spetsa mig pa sitt svard. Men jakten fortsatter.

Over and out/Mamselamsen, direkt fran Hollywood. (Fy f..n, det lat snajsigt)



By the way..... har ar mina nya skor. Fina va?
Nya skor
Och kolla kolla.... det ar inte varje dag man far en plastfot pa kopet.


Uppdaterad ganska sent.
Kan inte lata bli att lagga ut kortet pa Millan som Hampus Ulleryd har tagit och Sabina Ulleryd har editat
CamillaGervide_ThePassage_030406
Coolt va?

God natt.... lagom att Ni gar upp.... God morgon.

16 Kommentarer:

Blogger CV tycker...

Jag undrar om jag skulle känna igen särskilt många i verkligheten. De flesta skådespelare ser ju lite annorlunda ut när de är festklädda och inte filmsminkade.
RS
kulturbloggen.com

1:36 fm  
Blogger carina tycker...

Åh, jag vill också vara där!

1:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cv> Ingen aning. Millan satt och fikade pa samma bank som Justin Timberlake och Cameron Diaz for natt ar sen. Det tog ganska lang stund innan hon sag att det var dem.

carina> jag forstar det. :-)

1:47 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det finns en fördel med Oscar! Jag har sällskap nu när jag vaknade och inte kunde somna om...
Men eftersom jag är mer intresserad av att se vad som händer bakom kameran, vid sidan om och innan föreställningen, så är dina bilder roligare än TVn!
(Dessutom är jag värdelös på att känna igen folk, jag med!)

2:37 fm  
Blogger schmut tycker...

ah, du är bäst!

6:23 fm  
Blogger nb tycker...

Har läst igenom alla dina Hollywoodposter nu, du är ju för söt :) Borde bli resereporter ju.

7:11 fm  
Blogger Ilva tycker...

GRATTIS! Skulle skriva nagot mer men har glomt det (sa du ser att jag har aldern inne)!

7:52 fm  
Blogger Ilva tycker...

Nu kom jag ju pa det, fina skor, jag alskar kilklackar fast jag anvander ALDRIG skor med klack. Det ar sa vackert att se pa! Ha det roligt idag!

7:53 fm  
Blogger Batbut tycker...

Happy birthday som de säger "over there"!Liten nyfiken fråga; fikade Millan på en bank? Det trodde jag man gjorde på fik och liknande *s*

12:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kul att läsa din blogg från over there. Gillar dina matbilder!
Förstår att du fyller år: Grattis!

1:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är världen bästa resereporter! jag behöver inte åka "over there".

3:01 em  
Blogger anna tycker...

grattis! och ja, det är verkligen skitkul att se alla bilder som normala pressfotografer inte tar!

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut> Det var en picnick uppe i det dar forb..e Hollywood hills,.. det jag besteg haromdagen.

4:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack tack!!!!!

4:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Coolt!! Kan inte du vara så snäll att be Camilla att vara så snäll att hälsa till Sabina Ulleryd från Sanna! Vi gick på gymnasiet ihop och jag har inte sett nåt från henne sen lokaltidningen gjorde repotaget om att de skulle åka over there...

10:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sanna: jag ska halsa henne.

12:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka