.

Mamselamsen

onsdag, februari 08, 2006

Vissa saker bara ligger och stirrar på en.

Jag försökte ta mig i kragen igår och få igång en maskin med tvätt. Jag soterade i högar. Rött, vitt, svart och sen lite allmänt kulört. Det gick jättebra! Men sen tog orken slut och nu ligger dessa fyra högar på golvet framför TV:n och GLOR på mig. "Tvätta mig... tvätta mig..., skriker de i högan sky.

Oh... hur tusan ska jag orka ta mig ända ner till tvättstugan och upp igen? Måste kolla om grannen under oss är hemma, så jag kan ringa på och be om lite vatten och stol att vila på en stund.

Fast jag gör det inte nu, för jag "skabara" först. Och blir det "skabara" hela dagen idag, är det väl inte värre än att jag får vända trosorna ut och in, tills rena finns i byrålådan igen.

Over and out/Mamselamsen, lite matt i biceps, triceps och andra för tillfället utslagna muskler.


Har nu läst igenom detta ovan och undrar: Är detta egentligen information som Ni vill ha? Ja, det får det nog lov att vara, för jag raderar aldrig något som jag kreerat här.

Så: Håll till godo! :-)

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag har helt säkert hört min dammsugare säja : "använd mej för fasiken"

9:38 fm  
Blogger Ilva tycker...

Jag tycker att du skall installera en tvattmaskin uppe hos dig. jajamensan!

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Vår har gett upp för länge sedan. Vi har för tillfället en ganska likgiltig och dammig dammsugare.

9:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jag jobbar på det!

9:45 fm  
Blogger Humlan tycker...

Tänkte skriva det ilva skrev...

När jag blev sjuk och insåg att "detta tänker stanna", så skaffade jag en tvättmaskin... skönt även nu när jag klarar trappspringet och tar "stortvätten" till tvättstugan.

10:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag skulle inte överleva utan tvättmaskin och torktumlare...

jag skyller på Vilding att han skitar ner sina kläder på dagis men när det kommer till kritan så är det nog..jag..som mestadels fyller tvättkorgen..En kaffefläck där..lite tomatsås där..Jag är kladdigare än en 2½ åring *S*

11:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Man vänjer sig.... du vet... man vänder kläderna ut och in. :-)

11:17 fm  
Blogger Efva tycker...

Hehehe. Dom där tvätthögarna känns igen... och jag har inte ens en ursäkt som att jag är sjuk eller måste gå i trappor... Jag bor ju mittemot tvättstugan.

Fast jag är väldigt bra på att ignorera sirenernas sång.

1:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vill höra sånt här - det får mig att känna mig mindre lat när jag går flera veckor och tänker "Imorgon SKA jag dammsuga och plocka undan allt kläder" - men det skjuts alltid upp till nästa dag osv. Men i måndags gjorde jag ALLT! *duktig*

1:49 em  
Blogger maruschka tycker...

Rött, svart och annat kulört är samma sak hos mig!...*ler*
Vitt är väl det enda som får tvättas VIP!

3:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klockan är snart fyra och högarna glor fortfarande.

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka