.

Mamselamsen

måndag, februari 06, 2006

Skulle muntra upp mig lite genom att.... ÄNNU MER!

beställa min flygbiljett. Stephan har tyvärr inte tillfälle att följa med.

Jag fyllde i det ena och det andra... mest det andra som består av en oändlig radda med siffror från mitt kreditkort. Hela datorn hängde sig... eller vad det nu var och jag kom inte igenom. Snacka om att jag blev riktigt ursinnig.

MEN!!! När jag går in på min mail, ser jag att det faktiskt blev bokat. Jiiiiihaaaaa.......

"California, here I come......" hoppar och skuttar så gott min lekamen orkar. Lite "_raiiiiiiise the Lord" klämmer jag ur mig också. OCH knycker Bloggblads "Haaaallelulija"!!!!

Fanken vet om det inte var detta som behövdes för mitt tillfrisknande... tillsammans med konjak och gelehallon.

Så, Camilla, Sabina, Kathy, Christina och alla andra bloggare i LA-området, snart kommer jag!!!

Over and out/Mamseglobetrottern


Lite senare.
Internet är underbart!
Biljetten liten
Betalt, klart och alla kvitton och res_laner ligger här. Kolla! Jag har redan börjat förbereda mig... har tagit fram solglasögonen.

Jag är inte frisk, men f..n så mycket gladare. Och jag är hellre sjuk och glad än sjuk och ledsen. :-)

Samt... icke att förglömma.... "ta ledigt" från AF under början av mars. Hurra!!!

Over and out/Mamsetramsan

23 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Konjak & gelehallon! Tillsammans med en biljettbokning måste det vara en oslagbar medicin... iaf för humöret!

(Ska kanske testa det... vart ska jag åka??? ...Får fundera tills i morgon när jag kan köpa gelehallonen! *S*)

10:55 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Kul. Hoppas du hittade ett bra pris.

Såg i ett av dina tidigare inlägg att dottern din bor på N. Sycamore. Där bodde jag också ett par månader när jag precis flyttat hit. 180 N. Sycamore för att vara exakt, intill Ralph's på La Brea/3rd street.

Ett toppen område att bo, särskilt mellan 3rd street och Melrose.

11:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan:Kö_ bara lite gelehallon så är semestern klar!

David:Ja, ett bra _ris blev det... om än inte billigast... fast ändå under sextusen.

Millan bor norr om Hollywood boulervard.

11:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

boulevard förståss.

11:38 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Hm, hon bor på Sycamore, norr om Hollywood. Och du ska vara där i början av Mars?

Läge för lite star-gazing i så fall? Hon bor ju bara ett stenkast från Kodak theatre...

11:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har hänt? Dina p verkar funka! /T ss

11:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: ja, bara runt hörnet.

Tina: Bara ibland. Inte just nu... konstigt det är.

12:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: Fast ska jag vara ärlig...är inte så himla intresserad av dem. Såg Johnny De__ när jag var över i höstas och det var ju inte så märkvärdigt. Ja, sen blev jag _resenterad för en massa andra som jag inte ens visste vilka de var... men tydligen skiiit-viktiga. :-)

Mitt mål är: Camilla och hennes konsert samt träffa diverse mer eller mindre bekanta människor. Och kolla runt lite för en ev. framtida överflytt.

12:22 fm  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Då får du ta på guld-skorna och visa Oscars-gästerna var skåpet ska stå :-)

12:28 fm  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Ja, det är förvånansvärt många i Hollywood som är oerhört viktiga. Åtminstone om dom själva får säga det.

Det är nog läge att hålla sig ifrån dom kvarteren under eftermiddagen, som om det inte är kaotiskt nog att köra där i normala fall...

12:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: Guldskor är en självklarhet.*skrattar*

Alla i Hollywood är skådisar, fast det jobbar bara extra som servitörer och servitriser. :-)

Och att hyra bil... finns inte _å kartan. Jag åker med bekanta, tar buss eller tunnelbanan. Jag störtvägrar att köra i LA.

Från det ena till det andra: "När ska DU göra ett nytt inlägg _å din blogg?" Julmarknaden börjar kännas lite tjatig nu... har läst den 37 gånger. :-)

1:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

men när kan man göra pussel? beror det på bilden? eller kan jag, om några dagar, lyckas göra ett pussel av bilden som jag hade tänkt mig?

1:45 fm  
Blogger X tycker...

När kommer du hit?

3:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad härligt det låter att åka till LA! Lämna det trista pch grå Svedala för ett tag....inte avundsjuk alls...

7:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad kul..Sol,värme,shopping....
*Inte ett dugg avis*
...inte alls..
bara lite men mest på shoppingen..

Tror nog att shoppingen i LA slår Sthlm med hästlängder *S*

7:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, jag vill också åka ju. :)

9:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

TJIIII!! Vad kul!! Då ses vi snart :-) Den där konserten, vad är det för en förresten? Har hört att du är en aktiehaj.. Har du några tips? Jag har ev. en business-ide, så det är bara att ni packar och flyttar hit direkt. Fast hur ska det gå med Ebba och Elsa då?

10:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Jag vet inte vad det beror _å
Sabina: Jag tror att det är folk här och läser som egentligen inte borde vara här... så jag skriver inte det här.
Cian, Mette och Marskatten: Jaaa... härligt med ett avbrott _å vintern.
Jessica: Häng med då!!!!
Kristina: Ja, jag är ganska amatör-hyfsad _å aktier. Skulle jag satsa idag, blev det nog Nordea, Föreningss_arbanken. Varför inte Ericson, de har stått och stilla ganska länge nu. Hmm... *funderar* Broströms är ett bra företag med innovativa ideer om sjöfart. Fast de har ju stigit väääldigt mycket det sista året.
Businesside... sännande!!! :-)

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

christina.com: Tack... jaa, det ska jag verkligen ha.

11:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Underbart! :)

12:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och att ta ledigt från AF oxå...Vilken bonus....

Får du göra en Åke?

12:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik: ja, det känns underbart att snart få lämna denna jäkla vinter för en stund.

Cian: Vi får se om jag snart kan göra det för gott!!! Det visar sig snart... mycket snart!

12:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hey it finally worked! Yay! Take a look at my blog, solve it and then you can see me (ten years ago). :-) The allenglish comment is because you're off to flat ugly hot wonderful LA, ofcourse! Say hello to Venice beach for me, and Johnny Depps hands at Mann's.

7:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka