.

Mamselamsen

måndag, februari 06, 2006

Min mamma lärde mig...

att självsuggession stavning?) kan förflytta berg. Jag har ägnat mig åt det när jag går till tandhygienisten: "Det gör inte oooont... det är skööönt". Rabblar jag detta mantra tillräckligt många gånger för mig själv, så blir det så... i alla fall lite. :)

Och det är detta jag ska göra NU!!!

"Jag är inte sjuk... jag är frisk och kry"!
"Jag är inte sjuk... jag är frisk och kry"!
"Jag är inte sjuk... jag är frisk och kry"!
"Jag är inte sjuk... jag är frisk som en nötkärna"! Varför just nötter anses s_eciellt friska, har jag inte en aning om.

"Jag är inte sjuk..."

Nu jäklar ska jag klä _å mig GULD-strum_orna som jag fick av Jose_hine och knäcka en Bamse-konjak.

Återkommer om hur det gick.

Over and out/Mamselamsen, mantrans moder.

11 Kommentarer:

Blogger Bantartant tycker...

Hoppa över "inte" skrev du till mig innan jul.. glöm inte detta själv nu...
- jag är frisk
- jag är frisk

eller hur det var

6:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Javisstja!

"Jag är friiiiisk"!!!!!!

6:51 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Just det - redan påpekat ser jag. "Tänk inte på en elefant!" Vad tänker du på? Hjärnan hör inte ordet "inte".

Tålamod - har du inte lärt dig.... (och inte jag heller)

7:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tålamod??? Gär det att äta?

7:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tålamod är nånting vissa människor blir utrustade med vid födseln...
Tror jag?

"Konjak är inte gott"
"Konjak är inte gott"
"Konjak är inte gott"

Om man inte häller Cola i det förstås *ler stort*

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

värmer de mer än bara för ögat?... *nyf*

8:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Och vem tusan har sagt att konjak är gott? Det GÖR gott.

Jose_hine: De kliar lite... men glamouröst som tusan

8:30 em  
Blogger Gagga tycker...

Du lider av P-vitaminbrist! Hur tydligt som helst;)

9:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

P-vitamin?

9:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om det är mitt förlorade tangentbords-P du menar, så kan jag meddela att det känns inte ett dugg bättre nu när jag sitter vid Stephans dator.

9:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

"jag är inte rädd, jag kan flyga" var bara tvungen att slänga in lite Åberg...

2:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka