.

Mamselamsen

måndag, februari 06, 2006

Den här kom idag med posten.

Bokrean liten
Och jag kastade mig över den och började kryssa lite överallt. Men sen slog mig tanken, att nästan alla böcker jag kryssat för, finns ju redan i pocket och är mycket billigare. Jag själv skiter i om böckerna är inbundna eller är pocket... det är innehållet jag är ute efter. Så lite snabbt försvann 95% av kryssen.

Dock kommer jag att köpa:
"Napoleon". CD-bok av Herman Lindqvist
"Nio drömmar" av Arto Paasilinna
"Det målade huset" av John Grisham

De böcker som jag skulle rekommendera till någon som inte läst dem, är:
- _aulo Coelhos fyra böcker... förståss!
- "Mosi__an", "Nancy och "Glasfåglarna" av Elsie Johansson. Fantastiska böcker om Nancy från barndom till vuxen ålder. Jag var skitförbannad när de var slutlästa... ville ha mer. Snälla Elsie... skriv en till om Nancy
- "Rödluvan" av Unni Lindell. Gastkramande!
- "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen.

Just nu håller jag på med alla Stockholmsskildringarna av P A Fogelström... för 6:e gången... minst!

Over and out/Mamselamsen, _å gräsen till bibliofil

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du också? Grr inget i vår brevlåda idag...I morgon ska jag kolla i brevlådan med halogenlampa.
A-M

4:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kolla grannens _ostlåda också. Ingen märker om du snor den.

4:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

va! bara fyra? aha - sorry, fyra nu på rean, OK. (han har skrivit en hel del, varav fyra fem riktigt riktigt bra)

4:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, bara fyra stycken å rean.

4:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok.... :-)

5:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

I PA funkade ju P:et för dig....
;-)

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kojja: _ funkar ibland. Inte just nu. Så ska jag skriva något riktigt viktigt ste__ar jag över till Ste_hans dator.

11:33 em  
Blogger Thérèse tycker...

Ett råd bara, du gör naturligtvis som du vill.
Fogelström är jättebra precis som Elsie Johansson men ett råd är att skippa Napoleon. Jag brukar tycka om Herman och har läst alla hans historieböcker och kåseriböcker men blev grymt besviken på Napoleon

låter härligt att åka till Californien!

12:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Instämmer till fullo om pocket v/s inbundet/kartonnerat !

12:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Man kan gå in på de olika bokhandlarna på nätet och boka böcker där. Det gjorde jag igår. Så är det bara att hämta och betala när rean börjar.

8:14 fm  
Blogger crrly tycker...

"ostlåda"!! :D


Åh, Spungens bok! Gött, den ska jag köpa till alla jag känner.

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka