.

Mamselamsen

lördag, februari 04, 2006

Linda Skugge... nu får du förbaske mig ge dig

Vet du varför jag så ofta överväger att lämna Sverige? Jo, för att sådana som du gör mig kräkfärdig. Du har verkligen gett Jantelagen ett ansikte. Avundsjuka, bitterhet och cynism!

Och du.... att jag skulle ha något att betala tillbaka... glöm det. En sak är klar... skulle jag haft den minsta lust att inhandla dina böcker... så har den gått över nu. "No money from me!"

Du! Det är OERHÖRT synd om dig att behöva jobba med att skriva böcker, krönikor och blogg, när du skulle kunna jobba som sjukvårdsbiträde eller i kassan ..å Netto. Eller ännu bättre... vara arbetslös.

Grattis Hemliga ..a...an ... Som sagt.. ledsen att det fattas vissa bokstäver ..å mitt tangentbord just nu.


Det var detta jag skrev om i morse... fast mycket längre... som försvann.

Over and out/Mamselamsen, anti-Jante.

15 Kommentarer:

Blogger Efva tycker...

Jag fattade aldrig hur det kom sig att hon plötsligt finns överallt och gjort så rätt länge. Men gäsp. Är det verkligen nån som tar henne på allvar?

10:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, inte jag i alla fall. Inte längre.

10:48 em  
Blogger schmut tycker...

men det är ju killen hon rådissade? eller?

hela sverige vilar på skugges axlar, stackars kicka.

11:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag avskyr Skugge. Avskyr. Har bloggat om det och försökte hitta en länk men tyvärr. Du får tro mig på mitt ord! (kom ihåg att jag lade in mitt veto mot att döpa kissen efter henne)

Jag har inget vettigt att säga med detta, men vill alltid uttrycka min motvilja mot denna varelse.

4:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Patetisk är hon, stackare som har såååå många besökare och ändå inte blir nominerad till succeblog och inte får ge ut en bok...

9:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tröttnade på henne i höstas och gick ur som medlem på hennes hemsida.

9:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cian: Oh kors... det är ju jag också... det hade jag glömt.

10:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag instämmer i att hon har tappat stinget fullkomligt, men är det inte många tonårstjejer som gillar henne fortfarande? Jag har inga tonåringar till hands att fråga, nån annan som har det?

/PGW

11:53 fm  
Blogger Cornelia tycker...

Hon är ju bara så tråkig och gnällig och meningslös, jag har aldrig begripit mej på henne

7:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmmm oj hoppsan ... Nu har inte jag läst skugge på vääääldigt länge... tja .. nä .. .inte min pryl riktigt...

Men hallå eller... det var faktiskt det mest barnsliga jag har läst på väldigt länge av någon vuxen ... *suck*

tjingeling...

PS: har inte läst dig tidigare .. men jag kommer att återkomma;-)

8:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Verkligen pinsamt, och så oerhört sorgligt att en så pass fantasilös skribent nått sådan status.
Att hon kallar sig bloggare är komiskt. Hon behärskar inte mediet för fem öre. Läs Kjell Häglunds krönika den säger allt:
Linda Skugges bloggande är genant

Nä jag tycker Mamselamsen ska skriva en bok!

8:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kors i jösse namn Anders. jag hade inget att göra så jag gick tillbaka i kommentarerna och hittade detta.

Är du galen människa!

10:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anders: Vilken underbar artikel/krönika du gav mig.

10:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har ni emot Linda Skugge? Hon har ett stot självförtroende och vet vad hon vill. Det ni uppfattar som bitterhet, gnällighet etc. är beslutsamhet och en medvetenhet om att man måste vara tuff för att vinna: friskt vågat är ju hälften vunnet som bekant.

12:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hi blogger:)

It was very difficult to find some great info on websites about this matter.. Finally We got my hands of something up to date.. We thank U, and really appreciate it!!

Regards,
make money extra

7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka