.

Mamselamsen

söndag, februari 05, 2006

Jag vågar nu erkänna....

att jag är jag. Och vet Ni varför jag är det? Skulle jag inte vara det skulle jag få ..å skallen bland kommentarerna av familj, släkt och vänner.

Jag skulle inte ens våga mig ..å att ljuga. Oj oj oj.... då skulle jag få det hett om öronen.

Så, jag är:

-Birgitta
-snart 52
-älskar GULD.
-lite lagom lönnfet... alldeles åt helsikes för lönnfet.
-har två galna kattor
-har en galen man.. som är en jäkel ..å att få iho.. möbler från Jysk.
-två oerhört välartade barn
-har en syster som kallar sig Tss här bland kommentarerna. Hon mår inte så bra idag... en bekant till henne rånmördades igår. Så himla hemskt.
-har en galen far... tack o lov!
-bor i lägenhet med fyra underbara kakelugnar. Varav en är lite mindre underbar.
-har en älg som heter Hälge... eller i alla fall delar av en älg.
-ligger här i soffan och önskar att jag låg vid ..oolen ..å N. Sycamore ave. istället
-har träffat Gagga, Bloggblad, Gammelmamman, Batbut, Cornelia, Humlan, Aldstarvisast och många många fler.
-vill träffa Ilva den hemlighetsfulla och MaleAndro den sensibla och många många fler.

Over and out/Mamselamsen, "for real"

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det där med att få ihop möbler från Jysk ..Det kräver sin (över)man.

Stackars din syster *styrkekramar till T ss.

(grannarna brevid blev rånade,misshandlad och bakbundna tidigare i veckan)jätte hemskt när det kryper så tätt inpå en)

/Cecilia som är en hopplös,mazarinätande,rökande glad skit ( kan ju lika gärna erkänna lite jag med)

3:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tjená Cecilia! Jag glömde också berätta att jag röker under fläkten.

Storasystern: Tro det eller ej... men den är uppäten. (Kolla... nu fungerar tangenten med P igen) Men vi är nog lite smått självlysande.

3:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är avundsjuk på dig, det finns inga kakelugnar hemma hos mig. Men jag har en pytte-pytteliten älg på väggen, 1 dm är den.

4:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Varför är möbler från IKEA mycket lättare att sätta ihop än eländet från Jysk???

jag måste ju erkänna att dina matbilder är fullständigt unika *asg*

Sänder en styrkekram till din syster. Fy så otäckt.

/Camilla som är en matglad, vinpimplande, högljudd, pratglad surtant på 40 år

4:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart: Alla älgar gills!

Camilla: Jag tror att vi är väldigt lika varandra... fast jag är 12 år äldre.

5:20 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag går med på allt - utom lönnfet!

5:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Det är några månader sen vi träffades... mycket har hänt sen dess. :-D

5:59 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag tror inte heller på lönnfet!!! Men Guldet tror jag på, blir fortfarande Glad när jag tänker på din "lövväska"!

Jag har sett Tss's kommentarer här hos dig, skickar en styrkekram till henne, verkligen ofattbart hemskt!

6:45 em  
Blogger Ilva tycker...

Du har fortfarande chansen att fa bli besviken...nu ar det val mindre an 3 veckor tills jag kommer upp o du vet ju tid o plats!

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Ska överväga det hela igen. Allt beror ..å vad som händer här.

7:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Mmm... den väskan går inte av för hackor.

7:49 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka