.

Mamselamsen

måndag, februari 20, 2006

Med livet som insats.

Nu ska jag snart testa på det där med frisk luft och så får jag ser hur jag pallar med det. Det var ju ett tag sen.

Sen tror jag att jag ska testa havregrynsgröt... det lär ju vara bra för hälsan... har jag hört.
Min kinesiska ginseng är slut... hjälpte inte.

Whisky som medicin, tyckte inte min lille tomte-doktor att jag skulle köra med, för då kunde helt andra besvär dyka upp. :-)

En doktor här på bloggen skrev till mig i ett mail, att 18 miljoner människor dog i Spanska sjukan en gång i tiden. Då säger jag som det gjordes i en sketch " Dom hade varit j....ligt glada över en spik i foten.

Over and out/Mamselamsen, som inte ens har en nubb i foten.


4 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Jag trotsar min friskluftslust idag. Det är glashalt och jag tänker inte bryta några delar när jag nu äntligen ska iväg på SPA i morgon. Äehhh... kurs, så var det ja! Jag ska på kurs!

1:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

pressa en halv citron, söta med honung och riv i lite ingefära. Häll på hett vatten och drick!!

2:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det enda havregrynsgröt duger till är ansiktsinpackning...

Ansiktet blir jättelent...

18 miljoner..det är en hel del massa människor...usch vad läbbigt...tänk om fågelinfluensan blir lika utspridd...

*vill egentligen inte tänka den tanken..då skulle man väl inte våga gå ut*

2:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Egentligen håller jag med dig fullt ut... men visst lät det bra. :-)

Monica och Virvla: Blir man stark av det?

Bloggblad: Ja, SA och kurs kanske går på ett ut.Man blir lika trött och avslappnad efter båda.

5:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka