.

Mamselamsen

lördag, februari 18, 2006

Tack o lov... Uppdaterad!

att Andreas gick till final! Har väl sällan fått en sån nostalgikick som när han sjöng. Jag blev tio-tolv år igen,satt på altanen hemma och lyssnade på Kvällstoppen. Jag skrev långa listor med vilken plats låtarna fick vecka för vecka . Beatles, Kinks, Stones, Hep Stars, Tages. Det var tider det!

Hans kläder var ju inte så himla vackra, men passade till låten... lite sextiotalsstuk.

Det finns bara en sak jag skulle vilja be Andreas att gör till nästa framträdande. "Ta dig tid att tvätta håret! Det såg ju jätteskitigt ut".


Over and out/Mamselamsen, ganska nöjd.


Lite senare.
Om jag inte hade haft sådan semaforöverarmar, skulle jag jättegärna.... nästan gå i döden för att få ha Lena PH:s och Graafs klänningar hängandes i min garderob. Jag kan ju alltid bära dem när jag går på Willys och handlar mjölk... eller nä, förresten, kattorna hinner nog riva sönder dem innan. Jag vill nog egentligen inte alls ha dylika opraktiska trasor. Surt, sa räven!

15 Kommentarer:

Blogger Cornelia tycker...

Åh, jag röstade på andreas jag med. Vi blev också nostalgiska här hemma i soffan.

9:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Är vi gamla eller? *fnissar*

9:42 em  
Blogger Gagga tycker...

Jo Andreas låt var helt klart bäst. Tror knappast nån låt i övriga delfinaler slår den, fast jag inte hört dem än ;). Låter som en vinnare även i större sammanhang. Men varför tycker jag att jag hört den förut?

10:33 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag har också hört Andreas låt förut, kan det vara möjligt?

10:48 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Håller helt med. Jag fick direkt nostalgi-beatles-tio-i-topp-känsla.
Nästan så jag tänkte ringa och rösta. Såg du hur hans hans darrade med mikrofonen? Gulligt!

10:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hans låt lät som alla sextiotalshitsen.

Om han inte hade varit så "skitig" i håret och hade haft ögonskugga, så hade jag också tyckt att han var gullig.

10:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Du får väl ställa dig och lifta.

10:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med till 100% ! Nostalgi och 60-tal och ett väldigt Brittiskt sound. Beatles....Åh suck....nu längtar jag ännu mer till London :(

10:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hannah graaf var mycket snygg, synd att hon var så jävla tråkig.

Linda Bengtzing hatar jag. Jag sprider mitt budskap i alla bloggar nu. Hon är skickad från helvetet! Och hade fula skor.

11:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Fula skor hade hon i alla fall. :-)

11:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Storasystern: Jaaaa.....

12:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Säger bara EN sak: RÖDA klänningen, ,,, hon har ALDRIG haft nått vackrare på sej! SÅ ENKELT ÄR DET!
Måtte dom övriga omgångarna komma med nått bättre,,, för jag är förvånad, att det inte blev bättre "än så här"!!

1:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Andreas var helt klart bäst, han vinner säkert hela tävlingen. Synd som du säger Mamselamsen med det äckliga håret och kladdet runt ögonen, det drog ner helhelstintrycket. Väldigt mycket Beatles i början av låten, var det inte?

9:08 fm  
Blogger CV tycker...

Andreas var min favorit också. Fast jag tror håret ska se ut så där stripigt. Det gör alla rockstjärnors hår jag ser på bilder här hemma i alla fall, som Robert Smith i The Cure.
RS
kulturbloggen.com

10:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cv: Ser läskigt ut i alla fall.

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka