.

Mamselamsen

fredag, februari 17, 2006

Idag ska jag vara en riktig Svensson!

Jag ska F R E D A G S S T Ä D A !

Det har jag nog inte gjort sen... nä, jag har nog aldrig gjort det, om jag ska vara riktigt ärlig. Har bara röjt i de närmsta "environgerna" när dammtussarna har börjat morra och gjort sig redo för attack.

Men hur gör man? De lärde tvistar ju ständigt om i fall man ska damma eller dammsuga först. Är det fel att damma med dammsugaren... med den lilla runda borsten?

Asch, jag gör som jag brukar. Jag rotar lite här, dammar lite där, dammsuger och toppar det hela med en avvaskning med "Fete de fleures", så här doftar vårblommor.


Fast nu hör jag att det är skidor på TV snart. Jag kanske städar en annan vecka... eller månad. :-)

Over and out/Mamselamsen, som snabbt som ögat gjorde en fenomenal omprioritering av dagen. Puh...

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du har tiden kvar eftersom din sunda förnuft försvann med Vecko Revyn..HAHAHA. Så ta och städa lite idag!

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hm... jag håller på. Och jag som hade hoppats på femmilen.... eller varför inte tiomilen... så det tagit några timmar.

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skrattar... Du är så rolig! jag har dammsugit färdigt. Nu är jag FRI, det du :-)
A-M som orkar inte logga in igen.

12:45 em  
Blogger Bloggblad tycker...

VA? Ska man göra både och?

5:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, men jag var ju tvungen... det tog ju bara tretiosju minuter innan alla var i mål.

6:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka