.

Mamselamsen

torsdag, februari 16, 2006

Detta trodde jag aldrig någonsin att jag skulle säga

Jag har nu läst några VeckoRevyn som utkommit efter att Ebba von Sydow tog över rodret som chefredaktör. Och jag gillar det jag läser! *jätteförvånad*
Veckorevyn
Borta är "fjortisstuket", för nu är det en rejäl mode- och sminktidning. En alldeles kolossalt, underbart ytlig blaska att förströ sig med en stund.

Yes... den kommer jag att köpa när jag behöver något som inte kräver mer hjärnkapacitet än hyfsad läsförmåga.

Alltså....LYSSNA....jag säger positiva saker om allas vår Ebba. Jag måste omedelbart gå och kolla tempen... jag kan ju ha fått någon följdsjukdom med pågående febertopp.

Over and out/Mamselamsen, som dock anser att Ebba von S aldrig kan mäta sig med Ebba von G.

21 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

hon skulle val inte ha fatt jobbet om hon inte var duktig!

5:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va?? Har du fått fågelsjukan?/Rita

5:50 em  
Blogger PGW tycker...

Vem är du och vad har du gjort med vår Mamselamsen???

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: jag har hört lite grejor om detta.

Rita och PGW: Jag vet inte vad som händer med mig. Kan det vara: "När fan blir gammal, blir han religiös"?

5:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica: Tror du man kan få hallucinationer av hostmedicin?

6:42 em  
Blogger PGW tycker...

Är det cocillana du hinkar i dig? I så fall verkar veckorevynläsandet förklarligt ;-)

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den där doktorn är bluff! Han eller hon som skulle återinsätta din arvdel...

7:28 em  
Blogger Ilva tycker...

och vad har du hort? Detaljer tack!! Maila om inte annat! N.b. jag ar INTE Ebba v S fan alltsa. Bara Ebba v.G fan:

8:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Veckorevyn.. när man kan läsa Bang! :D

8:23 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag vet inte om jag missuppfattat men visst blir en bloggare krönikör på VeckoRevyn snart?

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monica: Hahaha....och får betalt va?

9:00 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Tacka vet jag Vecko-Revyn i början av 80-talet. Det var grejer, det!
Och... "Ebbas Vecko-Revyn"... Och att ha sig själv som omslagsflicka. Drabbats av hybris?

9:17 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Vad använde frissan för kemikalier när du var där idag?
Det verkar INTE ha varit hälsosamt :o)

9:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha.... Visst är det konstigt.

9:25 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag gick tillbaka och tittade i hennes blogg. Jo, hon har fått extraknäck som krönikör i VeckoRevyn, Karolina Lassbo alltså. Läs hennes post från 060210.

9:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Måste jag kolla.... hade jag inte en aning om.

10:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

His vem? Ebba eller den andra?

10:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Menar hos.

10:21 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Hos den andra:)

10:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch... jag orkar inte leta längre... jag tror dig på ditt ord. :-)

10:31 em  
Blogger ... tycker...

http://kimmi70.blogspot.com/2006/02/nya-veckorevyn.html
Jag hann före! *fniss* Har vi samma häxdoktor kanske?

6:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka