.

Mamselamsen

onsdag, februari 15, 2006

Ebba är hemma igen... något stukad.

Ebbas ärr liten
Lill-Ebba är hemma med ett GIGANTISKT ärr på magen... minst två och en halv centimeter.

Nu ligger hon hos oss och tittar på OS. Jag undrar om hon behöver till choklad att muntra upp sig med? Näää... det får hon inte alls, för veterinären påstod att hon hade för mycket magfett... och jag som tyckte att hon var mager över höfterna .

Men hur som helst... nu är hon hemma och jag ska inte skriva ett endaste ord om djur på flera veckor... jag kan ju bli hur tjatig som helst.

Over and out/Mamselamsen, lättad matte

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Stackars lilla Ebba! Och stackars Ebbas matte!

Självklart ska du skriva mer om djur. Vi villl ju veta hur det går för Ebba och framför allt vill jag inte missa allt Ebba och tillhörande tratt kan ställa till med. LOL

4:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hexi: Ingen tratt!! De har sytt med ståltråd... och det slickar inte kattor frivilligt på

4:45 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Skönt att hon är hemma och att allt har gått bra. Jag håller med Hexi, jag vill veta mer om madammerna, så var så god fortsätt att rapportera :o)

4:59 em  
Blogger Humlan tycker...

Stackar "lilla" Ebba! Ärret ser verkligen stort ut!

Det är klart att du ska skriva om Ebba och Elsa! Vi vill läsa mer! Och se fler bilder!
Du får väl gosa extra med henne ett tag, så att hon kommer över ev chock av "veterinär-äventryret". (Mycket magfett! Hur kan det komma sig? Jag trodde att sprang runt och busade hela dagarna, hinner hon äta också?)

5:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: jag vet inte... men de tyckte att hon hade en extra valk nere mellan benen. Hu, då måste jag sätta Elsa på diet... för det har hon också... den lilla tarmen.

Ok... kan väl lägga ut en och anna kattbild ibland då. :-)

5:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så skönt för henne!

Jag minns det från när dom kastrerade Duttis. Det var så mycket smidigare för. Men Mipan som är kastrerad senare (på samma ställe) syddes med tråd och fick tratt)

5:17 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Aaawwww...stackars babyn!!

6:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mm....

6:26 em  
Blogger carra tycker...

Stackars Sötis-Ebba!
Da King hälsar att hon behöver en pizza med "allting" och en extra stor sådan, dessutom. (Bäst vi inte går in på vad han sa om veterinärens uttalande om "magfett"... ;))
Med risk för att låta som ett eko av föregående skribenter vill även jag se massor med bilder och texter om de charmerande pälsbollarna. :)

6:31 em  
Blogger PGW tycker...

Ståltråd? Vad är den där katten för fårstängsel egentligen ..?

6:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ingen tratt??? Ups, min lilla kissemiss slickade upp såret, så var på din vakt.
Klart du ska skriva om djur, katter i synnerhet.
Nalle

7:02 em  
Blogger Terése tycker...

Stackars lilla Ebba! Det är klart att du ska fortsätta skriva om katterna och lägga ut bilder! :)

7:17 em  
Blogger schmut tycker...

har din ingen tratt? min har tratt, stort ärr och ser ut som om hon tagit lsd. just nu är hon så ömklig att jag får sova på golvet med henne...

9:23 em  
Blogger Gagga tycker...

Skönt för Ebba att det är överstökat. Nu får både hon o ni det mycket lugnare.

9:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Jag fattar inte vad de gjort med din katt. Ingen tratt... sydd men ståltråd och hon har redan varit och björken och klättrat.

Gagga: Ja, nu är katt nr 1 klar.

10:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det där kommer läka ihop jättefint! Det gjorde det på min katt, hennes ärr såg ut sådär men nu kan man inte ens känna det! Syntes redan när hon fortfarande var rakad på magen att det drog ihop sig. Hoppas det gör så på Ebba också men detskulle jag tro!

1:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka