.

Mamselamsen

onsdag, februari 15, 2006

Ebbas dag idag! Uppdaterad! .... IGEN!

Vi har nog den mest godtrogna katten i hela världen.
Ebbas svans liten
Taylorismen skördar stora lagrar.
Löpande band liten
Nu vet jag inte... men jag tror att denna hussen/matten har missuppfattat det hela lite grand. Men det får väl personalen upplysa om. :-)
Muskastrering liten
Ebba är undersökt och redo för kniven.
Nybro djurklinik liten
Det känns så bra att åka till vårt djursjukhus i Nybro. Alla är så himla rara och jag känner mig trygg... hyfsat i alla fall... att lämna mina älsklingar där. Jag blir nog inte riktigt lugn förrän Ebba är hemma igen.

Det är roligt på Djurkliniken här i Nybban, för där är jag minsann inte Birgitta, utan "Bettans matte". Och Bettan... vår gamla Golden, dog för snart sex år sedan. Snacka om att hon gjorde ett oförglömligt intryck. Jag måste hitta ett foto på henne och lägga ut.... för hon var en fullkomligt guddomlig hund.

Over and out/Mamselamsen, lugn..... i he...te heller.... skärrad är vad jag är.


Uppdaterad
Hittade ett kort på Bettan.
Bettan liten
Här är hon bara tolv år. Trots fel på båda höfterna och en armbåge blev hon fjorton år. Att hon klarade sig så länge beror nog på att jag höll henne nästan mager... så hon inte skulle ha så mycket att bära på. Förstår Ni nu att det fortfarande känns nästan omöjligt att skaffa en ny hund. För var ska jag hitta en hund som kan snusa?

Over and out/Mamsemamsan


IGEN!
Med risk för att bli tjatig. Här är alla våra djur, som vi fått bo tillsammans med.... borträknat diverse akvariefiskar och en lite grå kisse som bodde hos oss en mycket kort tid.

Bettan med en av hennes miljontals pinnar.
Bettan liten

Smulan !
Smulan liten

Miiisan!
Miiisan liten

Gosan!
Gosan liten

Simson!
Simson liten

Inga fler djur.... lovar! :-)

19 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Har just släpat ner min hårboll (Elvis) till vetrinären, han ska också kastreras idag lät väldigt obehagligt då dom sa "det är bara att dra" man kan väl inte bara..dra?
Hoppas allt går finfint med Ebba! Var hon också väldigt gnällig av att inte få nån mat? Elvis gnällde som en tok och får inte äta innan kl 8-9 ikväll, inte nog me att man ska "dra" bort hans manlighet, sötnosen ska inte ens få mat.
Tjingeling!

9:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, hon var vääääldigt hungrig idag.

Ebba får äta lite redan vid klockan fyra.

9:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Stackars Elvis!!! "Dra bort" mandomen låter lite bestialiskt.

9:36 fm  
Blogger Humlan tycker...

Hoppas allt går bra!
Skönt att känna (och lita på) personalen när du måste lämna henne sådär... men jag förstår att du vankar otåligt genom huset... det skulle jag också göra!

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mmm....*går runt...runt..runt*

9:50 fm  
Blogger Ilva tycker...

ah var inte sa sjapig, du som serverar stackars Stephan korv Stroganoff pa lopande band och HONOM tycker du inte synd om minsann!!

10:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Måste tyvärr få säja att Ebba inte kommer vara lika godtrogen ang kattburen efter det här :(

Skulle få in Mammas 2 bestar i kattkorgen för 2 veckor sen och ståtar fortfarande med rätt sjussta rivmärken.

Slit inte ut golvet nu..

Måste ha varit en väldigt speciell hund den där Bettan,Om personalen kommer ihåg henne fortfarande.

Konstigt det där.....

Kompisen hade 2 hundar ur samma kull och den ena Bessie,hon var bara en "dum" hund medans den andra Tanja var humoristisk,busig och verkade förstå vad man sa och liksom "pratade" med en.
*låter konstigt jag vet*

Men man kommer fortfarande ( de dog för 4 år sen) ihåg saker som tanja gjorde medans bessie kommer man knappt ihåg alls.

Hoppas allt går bra med Ebba

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jag läste högt för min make... han säger att du verkar vara en ovanligt sympatisk människa. :-)

Cian: Asch.. hon hinner glömma... hon har en hönshjärna. :-)

10:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Instämmer med ovanstående, det är nog sista gången Ebba går in i buren frivilligt. Men det går säkert bra alltihopa, men det är inte roligt att gå hemma och vanka, jag vet hur det känns! Vad säger Elsa när inte Ebba är hemma? Tar hon hela björken i besittning då?

/PGW

10:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon ligger och vräker sig i min säng just nu.... när förresten... hör hur hon står och plockar lecakulor ur en blomkruka just nu. Måste dra.....!

11:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Så fin hon var!!

11:27 fm  
Blogger Ilva tycker...

Harligt att hora att nagon uppskattar mig! Halsa tillbaka!

11:56 fm  
Blogger Karolina Lassbo tycker...

Vad fin den där transportburen i korg är! Mycket finare än de där i plast. Jag hade plastburar åt mina kaniner, jag antar att de tyvärr skulle ha gnagit sönder en korgbur ganska snabbt! =/ Men korgburar finns väl knappt att köpa idag? Är den gammal den du har?

1:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ledsen att göra dig besviken... men den är inte min. Det var någon annan på djurkliniken som skulle kastreras sin katt, som hade den i sin ägo.

Jag har bara en sån där prakisk men trist sak i plast

2:01 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Bettan var verkligen fin. Simson hade härlig stil!:)

2:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken härlig samling fyrfotingar du har haft och har! Men visst kommer du att få plats med en liten trasseltass till nån gång!

3:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Å dessa fula burar. Vi har en i garaget! Fast det är grannens...

Hon är vacker, Bettan! Påmmer lite våran Golden, men fast var vår kraftigare.. Måste leta på bilden.

Det trejde.. rolig katt som låg över hela köksbordet.

4:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Katten över bordet, var vår älskade Simson, som vi var tvungna att ta bort när han bara var tre år. Massa komplikationer av ett hjärtfel.

4:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Underbara djurbilder!!! Du får gärna visa fler! Simsons stil är bara för härlig.

Hoppas allt går bra med Ebba. kattern brukar vara mer besvärade av tratten dom måste bära än det faktum att dom blivit opererade.

4:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka