.

Mamselamsen

tisdag, februari 14, 2006

Hur tusan charmar man en läkare... Uppdaterad!

när ögonen är variga, man luktar skunk, håret är "fettigt", och mungiperynkorna är avgrundsdjupa?

Inte tusan vet jag? Men jag hoppas att han... ja, det blev en han idag... är mer intresserad av rossliga lungor, matta muskler och snorig näsa.

Over and out/Mamselamsen, som enl. Bloggblad behöver en "raggardusch"



Uppdaterad 12.15

Jag charmade ingen läkare... men däremot chamade han mig totalt genom att ge mig resultat på både sänka och HB. Inget fel alls... så jag är nog nästan frisk. Eller egentligen inte... för virus visar sig ju inte där.

Min lille "tomte-doktor" ansåg att jag behövde hostmedicin och en veckas återhämtning. Den där influensan kan ta låååång tid innan man är helt fit for fight igen fick jag veta. Kul alltså! :/


Förresten: HURRA!!! Vi tog GULD igen!!!!!!! Vilka killar!

Nu har jag faktiskt inte tid att glo på datorn.... måste ligga i soffan och hoppa och skutta lite åt skidkillarna. Tjejerna såg jag inte.

Over and out/Mamselamsen, lättad över att det inte var Böldpest jag hade.

10 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa... det hoppas jag också, för det här börjar bli attans tjatigt.

8:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du frågade om håret. Bloggblad föreslog torrschampoo. Men här kommer förslaget. Du kan ta huckle, sminka eller rättare sagt spackla upp dig, ha ringar i öron, vid kjol och singolla, cowboysstövlar, guldiga halsband och armlänkar.. Så vips är du snygg!

8:56 fm  
Blogger PGW tycker...

Läkare älskar väl rinniga näsor och igengeggade ögon och sånt, varför skulle de annars bli läkare?

9:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag håller på din grej du "Blekgröna kvinna", för det finns inget smink i världen som kan göra mig läcker idag.

9:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Din rökande vännina är min kollega...hon är INTE glad åt bilden..hehe..lite kul tycker jag...Om vi hade varit lika gamla hade hon o jag varit bästisar..

9:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Viken väninna?

9:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Antar att hon menar fotot från ditt bröllop.....

10:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahaaa..... så du såg att det var I-K? Hihihi....

11:58 fm  
Anonymous Anonym tycker...

.....och jag som trodde att du beskrev doktorns utseende...för så där ser ju inte DU ut!!!!! Skönt att det inte var något allvarligt. Ta det lugnt bara så att du är fit for fight när du ska gräva guld i USA!!!!!

12:42 em  
Blogger Humlan tycker...

Skönt, mitt i allt elände, att det inte var böldpest!

Såg båda skidfinalerna, höll på att bränna hål i kjolen, som jag strök, under tjejernas upplopp &målgång...

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka