.

Mamselamsen

fredag, februari 17, 2006

Fredag!!!.... Uppdaterad. IGEN!! och IGEN! och IGEN! och en sista gång!

Har funderat på maten till ikväll och idag kommer jag att slå världen med häpnad. Jag ska laga det här .

Vill nu någon vara så snäll att räcka över luktsaltet till Ilva !

Over and out/Mamselamsen, som IDAG ska få till ett vackert matfoto.



Uppdaterad på eftermiddagen

Asså Ilva..... KOLLA! Nu fick du "skit på tummen" du. :-)
Ilvas mat liten
Ingredienserna till denna förhoppningsfullt delikata delikatess, ligger bara och väntar på att jag ska starta min gastronomiska resa till Italien. Men för att detta ska göras på ett regelrätt tillvägagångssätt, krävs det rätt musik. Och det enda italienska jag hade här hemma var Eros! Men vad tusan... det duger att skråla till.
Eros liten
Och så vinet förståss. Jag hade inget italienskt hemma, så det blev australiensiskt istället. Och lite... mycket lite ska hällas i maten... och resten i kocken naturligtvis.
Vin liten

Over and out/Mamselamse, som nu verkligen slår världen/Ilva med häpnad


Senare!
Ilva! *skriker* Vad tusan är ett "dubbelt kycklingbröst"? I min påse ligger det bara sex enkla.


Ännu senare.
OK...de där jäkla lökuschlingarna är skalade och jag har väl aldrig varit med om maken till lökar att snubbla iväg mellan fingrarna. Heeela tiden!

Två hela torkade tomater skulle man ha. Men vad tusan... när jag öppnar burken, ligger det bara små skrumpna saker där. Är verkligen en sån skrumpen sak en hel tomat. Jag gissade att det bara var en halv eller så... så jag tog ganska många och strimlade dem.

Men allt står nu och puttrar och det doftar faktiskt ljuvligt.

Jag har hällt upp ett glas vin... får se om jag häller det i maten eller i mig.

Over and out/Mamselamsen, hungrig


Direkt från spisen.
Kyckling Italiensk liten


Klockan är fem över fem och spänningen är oooooolidlig!




Så, nu är jag klar! *jätteglad*
Nu är det bara upp till Er att avgöra vem av oss som borde få göra en kokbok.

Ilvas bild
Ilvas bild

Min bild! :-)
Italiensk kyckling liten
Jaa... jag har hittat macron... men vad tusan hjälpte det?

Over and out/Mamselasen, som nu ska smaska med glatt humör.


En sista uppdatering.
Jag kan bättre, efter diverse tips. Bara kolla!
Bättre bild LITEN
Inte illa...inte illa!

Sen var det ju det där med dessert. Tja, det närmaste vi kom här, var detta.
Doftjus liten
Ljus med doft av varm äpplepaj... inköpt i "Dollaraffären" i Los Angleles. Mmmmm......

Over and out/Mamselamsen, som nu absolut måste se slutet på hockeyn. Sverige mot USA!!!

40 Kommentarer:

Blogger maruschka tycker...

Åh, skrev precis ut receptet och ska testa jag också...*s*

1:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Himmel.... hon börjar komma i ropet nu.

ILVA!!! GÖR EN BOK!!!!

1:28 em  
Blogger Ilva tycker...

Hohojaja, man har ju hort det dar forut om att du skall gora recept fran mig sa jag tar det med en nypa salt! tror pa det nar jag ser dig!

1:51 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag har också tittat på det där receptet, det både ser och låter väldigt gott!

1:51 em  
Blogger Lallamen tycker...

Visst delar du med dig av bildbevis sedan :o) Kan ju vara kul att jämföra med Ilvas bilder s.a.s. ;-)

1:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva!!!!! Stehan är och handlar... NU!

2:07 em  
Blogger Batbut tycker...

Om Du laddar ned Ilvas kort så kan Du sedan lägga ut det i Din blogg *asg*

2:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till! (jag är övertygad om att din mat blir god, men fotot behöver du absolut lyckönskningar med *hehee*)

Hahahhhaaa helt rätt Batbut!

2:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hrumffff.......

2:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Väntar med spänning på fotot av den färdiga maträtten!
Vi kan väl snart börja med att rösta,,, på Ilva´s eller dina matbilder! Undrar vem som vinner? *gapskratt*

2:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: OCH vad menar du med det? :-)

2:47 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Javisst fanken - man ska äta också...oj. Jag som bara köpt en påse godis... Hoppas det finns nåt kvar i BiB:en...

3:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Ibland går godis under kategorin mat.

3:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det här ska bli kul. Väntar med spänning på resultatet. Vilken fredagsrysare :)

3:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Himmlar med ögona och småvisslar,,,och förstår INTE din undran alls!//Rita

3:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kan berätta att jag hittat MACRON på kameran. Det ni! :-)

3:49 em  
Blogger Ilva tycker...

ett dubbelt ar tva enkla...inte sa svart eller...??? jobba pa, jag vantar!

4:13 em  
Blogger Ilva tycker...

och du, nu nar du har hittat macron sa kanske du kan hitta ljusinstallning, den som gor att ljuset blir kallt eller varmt.

4:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tror inte att jag har sådana avancerade saker på min kamera.

4:31 em  
Blogger Ilva tycker...

Las manualen, tror jag visst att du har...

4:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Herre Gud... var är den då?

4:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nä fy fasiken Mams, vi, du o jag, får nog tusan gå en fotokurs!

5:25 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Snälla du! Låt bli macron. Håll dig till micron. Findusgeggelimojset ser nog aningens godare ut än din ilvavariant...

5:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: Så sant så sant. jag fattar inte... allt jag lagar ser ut som korv Stroganoff.

Bloggblad: Mm...borde överväga det. Eller så borde jag tvinga Stehan laga maten hädanefter... eller kanske fotografera.

5:35 em  
Blogger PGW tycker...

Jamen den här såg inte riktigt ut som din korv stroganoff faktiskt. Med tanke på att den ser ut som inlagd sill i tomatsås ;-)

5:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sorry! Din matbild vinner INTE. LOL Men man blir inte illamående av den så det är väl ett framsteg i alla fall. LOL

Hm... Du borde testa att lägga upp maten på tallrik innan du fotograferar den. Du såg ju att vi gillade våfflan.

Jag tycker min matbild från gårdagens EFIT är bättre än den från förra gången i alla fall. Alltid något! Vi kanske lär oss tillslut? LOL

5:44 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag tycker faktiskt att man ser att det ar kycklingbitar och torkade tomater! Defintivt battre an vanligt! Du tar dig! Ta nu och las manualen till kameran sa skall du se att du far till det! kanske...

5:54 em  
Blogger Gagga tycker...

Vid första snabba anblicken trodde jag faktiskt att du hade lyckats :)

5:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Forget it! :-)

5:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du artar dig! Men, nästa gång ta inte med sleven! Den förstör bilden. Skit i macron, micron och sånt, det blir bara snurrigt. Jag kam hjälpa dig när jag kommer och hälsar på dig.

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu jäklar tror jag du fått kläm på fotograferingen! Bravo!
Jättetjusigt!

7:11 em  
Blogger Ilva tycker...

WOW!!! Nu kan ju jag ga o dra nagot gammalt over mig! var det du eller Stephan som tog bilden?

7:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Assååååå! Har Ni inte fattat nått? Det är faktiskt min grej att göra äckliga bilder. :-)

7:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Otroligt! Du överraskar oss! Du får fyra stjärnor i Guidien Michelin.. heter det så?

7:12 em  
Blogger Terése tycker...

Såg riktigt gott på den
sista bilden! :)

7:16 em  
Blogger Humlan tycker...

Din utveckling som matfotograf har varit hissssnande! Lite små, bra, tips, så kan man bli matfotograf!
Nu till det viktigaste; Hur smakade det??? Jag funderar ju på om jag ska testa receptet, så jag vill ha en matrecension!

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Therese: Tack! *rodnar som en blyg viol*

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Beviset kommer snart.

7:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det enda jag kan säga är att det nog aldrig är bra att ta kort på maten direkt ovanifrån...

10:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

WOW!!!! Sista bilden är jättelyckad! Vem har du mutat för att ta den åt dig? *fniss*

12:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka