.

Mamselamsen

lördag, februari 18, 2006

Vissa dar, säger jag bara.

Jag vaknar ilsken och har inte en susning om varför. Retar mig på ALLT!

  • Att vissa politiker får dricka Champagne och äte gåslever för vår surt inbetalade skattekronor.
  • Att jag inte förrän idag sett att Stepan har Photoshop i sin dator och att jag inte fattar hur man får bort röda ögon.
  • Att jag inte får till håret som frissan fick det.
  • Att inte Peppe fattar varför han blev utröstad igår.
  • Att jag är så förbannat trött på att sitta här och kopiera in alla P:en bara för att jag inte lämnat in datorn för lagning.
  • För att det är tretton oändliga dagar till jag lämnar den jäkla skitvintern.
  • För att den här datorn huxflux bara bestämmer sig för packa ihop och släcka ner, när jag inte hunnit skriva klart och spara.
  • Att jag inte kan hitta så himla mycket på Linda Skugges krönika idag att klanka på.
  • Att inte jag har hennes jobb. Hur förb..at svårt är det att skriva ihop tjugo rader och få en, två eller tre laxar för det.
  • Att jag nu skrivit över tjugo rader och får inte ett skit.
  • Jag är så förbannad över att jag är så förbannad.

Jaa... idag är jag på stridshumör. Vilken tur att inte Stephan är hemma, för då hade han nog fått en släng av sleven han också.

Over and out/Mamselamsen, som ska vara turboilsken HELA dagen idag.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

jamen har du PrövaT att börja skriva krönikor då?... som nån sa till mig - du skriver massor, men du har ju ingen struktur på ditt skrivande! hm... nej.. just det. Kaos är alltför lockande...

1:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vill bli head-huntad. :D

1:04 em  
Blogger Ilva tycker...

Vem vill inte bli det! Du borde baka och knada i dag det hor jag, slanga degen i bordet mm. Gora sma bulldockor att sticka nalar i, det finns oandliga mojligheter! Och tank pa vilka fina bilder det skulle kunna bli av resultatet nu nar du har kommit gang med fotandet!

1:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Det kanse vore en ide... tangenten till den "accangen" funkar inte heller.

1:11 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men visst är det skönt att bli arg ibland. Själv har jag svurit eder över den jäkla snön som tar lika mycket plats som OS. Men vad hjälper det?

Tur att jag ska på kalas och äta smörgåstårta alldeles strax!

1:42 em  
Blogger Batbut tycker...

Vet Du vad farbror Melker? Eller tant Mamse kanske man säger. Byt inställning i tangentbordet, så att P ligger under en annan tangent. Och så tar Du Dig ett glas vin. Och så startar Du dietbloggen. Den kan Du bli stenrik på

2:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nu var jag kanske inte HELT allvarlig när jag skrev om att jag vill skriva krönikor... jag kommer ju inte att ha tid med detta i framtiden. :-)

Det jag egentligen ville ha sagt var att det alltid är så "himla synd" om Linda Skugge, som MÅSTE klämma ur sig 20 rader ett par tre gånger i veckan.

2:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här vågar inte fan lägga av en kommentar,, då får man kanske en rak höger!
Hörs det bara, eller syns det åxå? I så fall VAR ÄR KATTERNA?
*skrattar gott och hjärtligt*

4:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du får inga laxar för det du skriver (inte än i alla fall)men du får vår uppmärksamhet, inte så illa va? =)

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anci: jag tror det är roligare att blogga lite som man tycker.

4:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kuddkrig i sängkammaren?

5:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Peppe åkte ur i alla fall. Tack o lov! Det är ju egentligen nåt att vara lite glad över, även om han är korkad... ;o)

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka