.

Mamselamsen

lördag, februari 18, 2006

Minns Ni....

att jag förra lördagen lovprisade Sally Hansens nagellack och påstod att det sitter i evigheter. Här kan Ni se dagsläget.
Nagla en vecka liten
Sju dagar och jag har inte en tanke på att måla nytt. Det enda jag gjort under veckan är att lägga på ett extralager. Så... tre lager nagellack, ett lager topcoat plus ett extralager efter några dagar kan göra de mjukaste naglar stenhårda.

Alltså: Sally Hansen!

Tänk om man kunde få lite % på alla extraflaskor som kommer att säljas nu. :-)

Over and out/Mamselamsen, som odlar för att bli lite Hollywoodglammig till nästnästa helg.

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Kan man se naglarna genom lovikkavantar?

9:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, helt klart inte.

10:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, jag köpte alltid Sally Hansens nagellack när jag bodde i USA.
Undrar om jag kan göra en deal med lillsyrran som bor over there. En "ska vi byta grejer"-deal. Nagellack mot en påse Dumle kanske...

10:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sofia: Jag sticker över om en och en halv vecka.... och då ska det läggas upp ett lager igen.

Men jag har hört att det sälj i Stocholm på ICA Maxi samt att jag sett det på Blocket.

10:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nu har jag hittat SH på Tradera... Jag ska nog ta en sväng på stan och kika :-) Det måste finnas!

10:49 fm  
Blogger CV tycker...

Finns det i andra färger, som genomskinligt? Jag tycker bäst om att ha genomskinligt nagellack som ger en glatt yta bara.
Det är min stil.
RS
kulturbloggen.com

11:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Trist. Ingen ide att lacka på när jag ska ut med vantarna på... Jag berättar inte att du ska "over there" för då vill maken be dig köpa något. Det gör han med sina bekanta...

11:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cv: Det finns allt!

anne-maj: Det är lugnt, för av princip handlar jag bara åt Jessica och maken när jag är ute på egen hand. Förut var alla på mig om att handla det ena och det andra. Jag har slutat med det, då hela dagarna gick åt att handla åt andra.

11:56 fm  
Blogger Humlan tycker...

Samvetsfråga:
Använder du gummihandskar när du blaskar i vatten (jag diskar för hand, men även annat vatten-jobb finns ju...)? Det är då som mitt lack brukar ryka...

11:59 fm  
Blogger Humlan tycker...

Klokt att inte handla åt alla andra! Det tar ju ofta sådan tiid! Och även om det är roligt att vara snäll, så kanske man inte vill ägna sin resa till att vara inköpare åt bekantskapskretsen.

12:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nix, inga gummihandskar.

1:01 em  
Blogger Bantartant tycker...

Och just nu på Gekås hade de mycket nagellack från SH.. så här ska testas...plus "växafortlack" och "topcoat" och annat roligt

10:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

K U L !

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bantartanten, hade rött när hon var hos mig i går. är det SH lack?

10:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka