.

Mamselamsen

lördag, februari 11, 2006

Punkt 1 avklarad på "OS-att-göra-listan"

Manikyren nästan klar på mina "prinskorvar"... bara överlacket kvar.
Manikyr liten
Sen ska de inte behöva lackas förrän dan innan jag reser till Hollywood. Jag ljuger INTE! För med det här nagellacket, så håller det så länge.
Nagellack liten
Sally Hansen!!!! Jag har inte kunnat hitta det i någon affär i Sverige... men upptäckte för någon vecka sedan att Sally Hansens nagellack säljs på Blocket.

Tja, vad ska jag göra nu? Absolut ingenting, för jag är ju bokstavligt talat handikappad nu. Det tar nog några timmar innan lacket torkat. "Steeephan..... jag är hungrig!"

Over and out/Mamselamsen, med blodröda klor.... ÄKTA!

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Snyggaste prinskorvar jag nånsin sett!! Jag blir avis....vill också ha såna. Men rör dig inte ur fläcken nu! Sitt där bara och vifta med klorna hela kvällen!

6:12 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Jag köper Sally Hansen på ICA Maxi här i stan, och jag håller med om att de håller kanonbra!

6:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Ja.. här sitter jag och övelacket är på också.

Morgondimma: Va!!! Måste kolla om de har det här. Hm... märks det att jag bara handlar på Wllys? :-)

6:48 em  
Blogger Humlan tycker...

Menar du att de håller längre än en vecka?!?! Jag har nästan slutat måla naglarna, för jag har tröttnat på att alltid måla om varje vecka (+ att naglarna har blivit så tråkiga och bara går av...).
Ett tag körde jag med snabbtorkande, bara 1-2 lager och måla ständigt om, men det torkade snabbt! Numera är det mest omålat. Men skulle jag hitta ett lack som satt flera veckor, då skulle jag börja måla igen!

6:49 em  
Blogger Humlan tycker...

Vad använder du för under- och överlack? Är det också Sally Hansen? Det är ju stor skillnad på hållbarheten på dem också...

6:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan! Allt i Sally Hansen! Idag tog jag bort nagellack som suttit i två veckor. Jag gjorde det för jag ville ha en annan färg... annars hade det hållt i en vecka till.

Många lager gör hårda naglar som inte går av.

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Suck ! VAR ligger ICA Maxi? Söder eller norrut? Måste ha nagellack! (inte till katterna :)

7:08 em  
Blogger PGW tycker...

Håller i en vecka!? Jag ska åka till ICA Maxi och undersöka snarast!!

7:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha ha ....invasion på ICA Maxi i morgon? En massa kvinnor som köper nagellack. Mamselamsen, du borde få provision från Sally Hansen!

7:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hit med provisionen... snabbt!!!!

7:52 em  
Blogger Humlan tycker...

OK! Jag ska säga till i kassan (dom vet väl vart dom ska skicka det...)

8:06 em  
Blogger Alex tycker...

Överlack? Jag som målar mina naglar röda med ett billigt nagellack från åhlens. Det kanske är därför mina naglar alltid blir kantstötta och måste målas om dagligen?

Kanske jag måste pröva det här jag med.

8:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan; Mamselamsen, Nybro tror jag räcker. :-)

Alexandra: Ja, gör det. Överlacket gör det hela blankt och stenhårt. Jag brukar lägga tre lager nagellack och ett lager överlack eller som det så vackert heter top coat.

8:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sally Hansen nagellack är verkligen super. Vi köpte ett gäng i ullared. Vi blev så glada för annars finns det ju bara i USA (eller vi har inte sett ngn annanstans) det enda nagellack som sitter mer en 3 dagar på mina naglar och är lätt att ta bort.! supernöjd.

3:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har precis målat naglarna med Sally Hansenss Maximun Support -jättesnyggt och lätthanterligt.. men jag har köpt flaskan i USA, finns det på ICA MAXI i Sthlm också? Någon som vet?

Svårt att hitta ett bra nagellack annars!

2:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka