.

Mamselamsen

lördag, februari 11, 2006

OS-invigning!

Jag sätter mig med stor spänning i soffan för att titta på OS-invigningen.... ÄNTLIGEN börjar det.
Ögonen står på skaft och kaffet står framför mig alldeles nybryggt. Nu....nu... börjar det!!

Flygande månar, gigantiska krinolindamer, Venus i snäckskalet, futuristisk musik, intåg av land ett, land två, land tre,land fyra... land 57.....Zzzzzzzz........

Sen vaknar jag av att en välmatad Pavarotti galer i högan sky.

Varför... jag säger varför måste OS-invigningar nu för tiden,vara så himla konstiga och sömnframkallande?

Over and out/Mamselamsen, som inte har ett dugg emot att folk kallar mig okulturell.

8 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Lång och lång och lång... jag stickade, pratade i telefonen och slogs med datorn (försökte kolla bloggar, men det fungerade inte, Blogger tittade väl på OS...)
Men TVn var på och jag var vaken...

11:14 fm  
Blogger carra tycker...

Håller med! Men Pavarotti sjöng vackert i alla fall :)

11:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

OS-invigningar är inte kultur, de är bara sömnpiller... ;o)

11:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men jag motionerade tummen i går. Mellan ettan och fyran.

11:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Hos mig funkade blogger.
carra: Ja, han sjunger as-kalas!
Tess: Somnade du också?
anne-maj: All motion är bra!

12:14 em  
Blogger Thérèse tycker...

I sommar-OS är det mer än dubbelt så många länder... själv missade jag OSinvigningen igår.

2:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, jag gjorde visst det... ;o)

7:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch, det var ju jag som svarade. Dummar blooger.
Tess

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka