.

Mamselamsen

fredag, februari 10, 2006

Äntligen tid för att göra allt det där som brukar bli liggandes.

OS på TV! Det är då man kan göra en massa saker, utan att missa en sekund av det hela:

- Ställa strykbrädan framför TV:n och fixa till den där högen med ostruken tvätt, som legat hela vintern.
- Göra vårens första ordentliga pedikyr.
-Sy färdigt den där julduken du köpte i början av novenmber, men som inte blev klar till jul. Jag har måånga sådana.
- Sortera alla strumor, som ligger i en salig röra nånstans. Kanske någon uddastrumpa kan hitta sin make. Under har hänt förr.
-Fixa naglarna och köra hela proceduren. Nagellack bort-nagelband bort-nagelolja-vänta-underlack-tre lager läckert hallonrött nagellack-överlack. Detta tar ett par dagar att genomföra, då alla lager bör hinna torka innan nästa läggs på.
-Putsa mässing
-Ge varandra massage.
-Lägga upp de där jäkla långbyxorna som legat några månader nu. Mm... jag har!!
-Ta en extra tupplur under backhoppningen. För vem orkar hålla sig vaken då?

Ja, det finns massors massor att göra under OS, utan att missa nått. Det finns säkert fler grejor... men jag kan inte komma på det just nu. Några förslag?

Men vilken jäkla tur att det är OS... annars skulle jag inte få ett skit gjort.

Over and out/Mamselamsen, som ska titta/fixa så mycket som jag kan.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Fördelen är väl snarare att man får tid över till att göra en massa saker eftersom man inte kommer att ha nån TV att uggla framför den närmaste tiden. Man kan gör allt det där som man INTE kan göra i TV soffan för där kommer man ju inte kunna befinna sig. *ryyyyyys*

3:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi: Är det något fel på dig? :-)

4:05 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag ska också stryka
och sticka
och sortera papper
och ...
Håller helt med, perfekta tider för att få någon gjort ...under tiden...

4:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humaln: Puh... trodde jag var ensam om att fixa en massa.

4:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Våga vägra OS!

4:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nej, att avsky sport är ett sunt tecken. *stolt*

6:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

NÄÄÄÄÄÄ................. jag kommer att titta _å allt jag an!

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ska du inte blogga under OS? /T ss

7:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Jag har ju datorn i knät hela tiden. Jag kan ge er mellantider om Ni vill.

7:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka