.

Mamselamsen

torsdag, februari 09, 2006

Min _otenta och _ersonliga biografi!

Jag skriver trots att Belinda Sluggo kommer att säga att jag bara _ratar en massa ljug. Och att Ni ska fatta att jag faktiskt inte kan skriva en bok.

Någonstans i fjärran hör jag min hysteriska mor skrika:
-Vakna, vakna, du har telefon. Birgitta.... v a a a k n a!!!!
-Ööh, kvider jag under gosekudden, ge mig en chans. Säg att jag ringer u__ om en stund.
Mor min viskar med handen _å luren...:
-"Du måste ta det nu!! Det är Björn Ulveaus och Benny Andersson. För f...n vakna!!!" (Det var på den tiden när dessa killar forfarande hade efternamn._
-Ja ja. Hallåå... *försöker formatera hjärnan*
-Hej Birgitta, vi har hört din demo och vi vill att du ska komma hit och _rovsjunga. Har du tid idag?
-Öh... tja, det kan jag väl... när då? *formateringen inte riktigt klar*
-Kan du vara här vid två?
-Mmm... det kan jag väl. *fattar fortfarande ingenting*
-Vet du var du ska då?
-Nä....
Men någonstans långt in i huvudet börjar jag begri_a att jag nog ska till _olarhuset i Stockholm under dagen. Efter att jag fått adressen och lagt _å luren ho__ar jag från ryggläge i sängen till sittande på toa. Jag höll ju för fanken _å att kissa _å mig."

Fortsättning kommer.... förmodligen inte. *skrattar*


Over and out/Mamselamsen, som fortfarande fnissar.




-

9 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

...men du kan blogga, med eller utan ppp, och det är huvudsaken här!

10:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*fniss* du slipper...


Jag fick ett samtal igår från Benny Andersson..Eller ja åtminståne från personal på hans hotell.

*en sk jag mötte nästan Lassie*

Däremot så har jag rensat avlopp hemma hos hans son en gång i tiden :)

10:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja__, jag bloggar! :-)

11:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ser fram emot forsättningen! Vadå har du körat på nån Abba-skiva eller? :)

Och så ser jag fortf fram emot den där "hur man skrapar ihop sin första miljon"-bloggen! ;)

11:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik: De trodde att jag skulle bli den nya Lena Andersson. Men det sket sig och jag fick jobb som musiker i Småland i stället.

"Först-miljon-bloggen"... den har jag alldeles glömt bort. *skrattar* Men den kommer... den kommer.

12:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alla får sitt lysmäte här!

12:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Förmodligen! :-)

1:07 em  
Blogger Efva tycker...

Vaddå??? Asså jag är ju out of the loop så det är ju helt skrämmande... Har den människan (ja du vet hon denna där) pratat skit om dig me?

4:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Indirekt!

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka