.

Mamselamsen

onsdag, februari 08, 2006

Jag blev så vansinnigt inspirerad av...

Bloggblads bröllopsfoto och på hur snygga de var/är!

Här är vårt kort... taget för trettio år sedan... snart.
Vi gifter oss liten
Alltså!!!!! Bara kolla hur snygga vi var/är.

Jaa... det var jättemodernt med gigantiska glasögon på "tidig stenålderstid". *fnissar*

Nu frågar jag! Vem.... jag frågar VEM, mer än Bloggblad, jag och Gagga /hon har gjort det för någon månad sen/ vågar lägga ut sina bröllopskort till allmän beskådan.

Over and out/Mamselamsen, som i år varit gift i trettio år samt fem år.

38 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

ascoola brillor! men du, inget bröllopkort för mig, jag har inte fångat prinsen än ;)

4:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK... du får stå över. :-)

4:41 em  
Blogger Ilva tycker...

Vad Camilla ar lik Stephan! O vad du ar dig lik! nana det blir inga brollopsfoton har, vi gick inte till ngn studio inte sa de ar lite si o sa men kul var det!

4:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja. Camilla är en kopia av Stehan!

Det som ingen vet, som tittar _å kortet är att Ste_han har en djävulskt migän anfall. Därför skelar han lite. :-)

4:48 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Anar jag guld-ränder i blusen?

4:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

morgondimma: Ja, nu när du säger det. *skrattar*

5:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så söta så! Mina bröllopsbilder är bara 7½ år gamla (vi tog några år på oss innan vi gifte oss) så dom tänker jag INTE visa. Jag är alldeles för lik mig. LOL

5:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi: Jag är mig precis lik... lite fler rynkor bara. SÅ... ut med dem bara!

5:22 em  
Blogger schmut tycker...

men ska du inte ha två kort då?

jag har inga giftemålsplaner så inga sådanakort.

5:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Ja, vi har ett till och om man är riktigt klurig och letar, så ligger det redan ute på nätet... fast inte här.

Gagga hittade det i somras. Fast jag kan ev. göra det lite lättare för dig.

Kolla på htt://gervide.se och leta lite. :-)

6:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har inte vårt bröllops-kort på datorn...Bara papperskopior...

Är jag ursäktad?
Eller vill du att jag ska posta eländet? :)

Underbara glasögon :)

6:46 em  
Blogger anna tycker...

oh jag hittade det andra med, ingen skillnad alls! bara storleken på glasögonen tykcer jag....fint!

6:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna: Några mer "erfarenhetsstreck" som en del så vänligt kallar det. :-)

6:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Absolut posta det!

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är EXAKT dig lik! Du ser i princip likadan ut på båda korten! Bara glasögonen som är annorlunda! Stephan har däremot förändrats en del...

6:59 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Karlarna har en tendens att åldras... du och jag är oss helt lika. Jag tog av mig mina teverutor innan vi gick till fotografen!

Kul att kunna inspirera dig till såna stordåd! Visst vill vi se bröllopsbilder! Kom igen nu!

7:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har ju ingen bild uppladdad i datorn men däremot tog jag nu snabbt som attan ett kort på min bröllops-klänning och den är GULD-färgad

7:36 em  
Blogger Var dags glimtarn tycker...

Måste bara säga (som tidigare annonym läsare här) att det är ett härligt kort, guldränder och brillorna liksom förgyller :) De där brillorna är ju superpoppis nu, fast lite "shadeade" :)

7:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha... mina glasögon går inte av för hackor.

Så nu vill vi se en massa lyckliga bröllopskort! Koooom igen!!!

8:02 em  
Blogger Petra tycker...

Okej! Utmaningen är antagen. ;-) Nu finns det inte mindre än TVÅ bröllopskort upplagda på min blogg.

I övrigt vill jag bara säga: vilket UNDERBART kort på er! :-D

8:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vågar inget annat...så nu ligger det ett kort på kortet på min sida...men det är lite suddigt "tack och lov"

8:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

As-kalas!!!!!!

8:49 em  
Blogger Humlan tycker...

Va fina ni är! Och visst är du dig lik under tefatsglasögonen!
Jag hade liknande, men med grönt glas och gröna bågar...

8:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har inget bröllopsfoto på mig, annars hade jag ju LÄTT lagt ut det ;)

9:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tankebubblan: Det funkade inte. *surar*

9:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

mina mamma ojar sig oxå fördärvad över sina 70-tals glasögon (1971), inte så stora men väl med kraftiga bågar... jag tycker deras bröllopskort är helt underbart, fick med mig farmors hem nu efter julen och det står uppställt i mitt rum. Men jag får tyvärr inte lägga ut det.... synd... jag tycker de är SÅ fina.... *romantisk*

9:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

J: Då sa du veta en sak... dessa bågar är inte de största jag haft! :-)

9:40 em  
Blogger Gagga tycker...

Så söta! Har ju sett det senaste för längesen. Väntar på det tredje ;)
Har ju inte visat mitt egentliga bröllopsfoto, men nästan...

10:21 em  
Blogger Petra tycker...

Ok! Mitt är publicerat! :-)

10:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, jag kan inte sluta fnissa! :-D

Du får ett kort så snart någon har fångat mig, jag lovar!! :) Du (bara du, och kanske någon mer) kan tom slippa pussla det om du vill hehee

10:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad gulliga Ni var.

Virvla: Nääää.... jag vill ha pussel.

11:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Okej, pussel ska du få då! Men... du kommer nog få vänta ganska länge är jag rädd.

12:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Snyggt....och ni har åldrats med behag:-):-):-)...och gula rosor i buketten för det fanns väl inga GULD-rosor?!

9:29 fm  
Blogger hanna tycker...

Ohmy vad du var snygg! Jag såg att även Anna & Malin efterfrågade bröllopsbilder. Så här såg jag ut för ett halvår sen :)

http://hanna.kastas.nu/pics/050806/index.asp?nummer=22

9:40 fm  
Blogger schmut tycker...

ah, hittade det (även om jag kände mig lite som stalker när jag gjorde det). snyggt foto, vad ni ser glada ut! din man ser lite ut som min chef Sven-Erik..

10:26 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Nu ser jag att vi har samma smak: Gula rosor och liljekonvaljer. Vi också!

Tack vare dig kom jag upp i enorma besökssiffror igår! Vilket dragplåster du är!

2:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

om man tänker bort brillorna var du riktigt söt på bröllopsfotot :)

4:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Smickrare där!

irmeli: Säger likadant till dig: Smickrare där!

*skrattar*

6:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka