.

Mamselamsen

lördag, februari 11, 2006

Ibland tror jag inte mina ögon.

Jag gick in hos Jessica och kollade hennes sista blogginlägg, och trodde inte mina ögon.

Att det finns människor som sätter på sig lösnaglar, kan jag förstå, även om jag tycker det är skitläskigt med de där i fransk manikyr... långa genomskinliga naglar med en vitt tipp... gärna fyrkantig. Men att det fanns lösnaglar till kattor !!!!!... Då är gränsen nådd för mig.

Ebba och Elsa! Jag lovar med handen på hjärtat, att Ni aldrig i he...ete ska behöva hasa runt med rosa, röda eller blå klor.

Over and out/Mamselamsen, kattmamma... om Ni inte fattat det. :-)

15 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Vilken tur för Ebba och Elsa!
Jag tittade på dom där lösklorna igår och undrade vad katter tycker om sådana påfund...

4:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det har sin björk att kloa på.

4:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mina katter skulle aldrig få ha sånt på klorna....hur mycket de än tjatade :)

4:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars djur!
Fransk manikyr, tycker jag ser ut som dom bakat vitt bröd och glömt tvättat händerna efter.

5:15 em  
Blogger CV tycker...

Problemet brukar väl annars vara att klippa katternas naglar, om de inte får springa ute och slita ner dem naturligt.
RS
kulturbloggen.com

5:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Men om det tjatade riktigt mycket då? :-)

Rita: Snart kommer jag att lägga ut mina OS-manikyrerade naglar här.

cv: Eller har en alldeles egen björk att klättra i inomhus. :-)

5:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kanske GULD- färgat nagel- (läs klo) lack vore något? ;)

5:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Shiit, jag kanske skull testa det å Ebba och Elsa. Kruxet blir att få dem att sitta stilla och vifta med klorna tills det torkat.

5:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

I USA är det en rätt bra grej att de där softpaws finns eftersom de galningarna annars utför "declawing" på sina katter, dvs opererar bort klorna (ungefär jämförbart med att hugga av fingrarna på en människa...). Många veterinärer där rekommenderar därför softpaws istället. Här är det lyckligtvis inte tillåtet att operera bort klor *andas ut*. //Jenny med kattanten Missan

6:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Förklarar saken.

6:50 em  
Blogger PGW tycker...

Läskigt. Kan inte en katt får vara en KATT?

7:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tänkte skriva en sak om de där sakerna (efter att ha skrattat gott), men det visade sig att Jenny redan hade skrivit det jag tänkte säga. Och med det i baktanke blev de faktiskt rätt coola =) Men aldrig att jag skulle sätta såna på våra katter inte. Nope!

7:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

*skrattar så jag gråter* alltså .. tänk min snygga stora heeman i lila lösnaglar ... hihihihi:-) Förlåt Chriz.

Ja se jänkare .. ja jag har fördomar:-)

Men det var roligt:-)

Fast å andra sidan så har ju Jenny en klar point. Jag säger ju det .. jänkare e banne mig inte kloka nånstans ...

8:20 em  
Blogger Morgondimma tycker...

ja hellre lila klor än inga alls tror jag nog att Nappe skulle tänka...

9:20 em  
Blogger schmut tycker...

de-clawing är attans vanligt i Usa. man vill ha en katt som inte kan rivas eller förstöra möbler då man opererar bort klorna på dem (yttersta delen av katt-tårna faktiskt..) och inser inte att klorna faktiskt har en funtion. softpaws är det så kallade humana sättet, de 'växer' med klon och klipps bort. finns i olika storlekar och färger. gör att katten fortfarande kan vara djur men att det inte skadar människor eller saker.

det är ungefär som ragdoll katterna, framavlade (snarare inavlade)för att vara barn-vänliga, de har ingen aggressivitet

2:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka