.

Mamselamsen

lördag, februari 11, 2006

Linda Skugge har gjort det IGEN!

Jag kan bara inte låta bli att läsa hennes krönika i Exressen. Hon ger mig alltid så himla mycket "bloggvirke"... Tack Anders för uttrycket!

Jag är så himla glad över att jag inte har henne som mamma! En mamma som beter sig som en riktig "pubbeunge". Örk!!!

Linda! Jag har varit i exakt den situationen som du är så rädd för...mamma till ett mobbat barn. Och vet du? Jag har aldrig klippt sönder någon Gucciväska eller bajsbombat någon mobbare, men jag är fullständigt övertygad om att "den mobbade" till hundra procent tyckte att jag ställde upp på henne... på ett moget och ansvarsfullt sätt. Och vet du? Det fixade sig till slut... och de som som då mobbade henne har bett om ursäkt... alla utom en... en kille. Men den killen kommer "den mobbade" att fixa på sitt eget sätt... utan våld!

Så Linda! Att själv bete sig som en "pubbeunge" låter inte särskilt moget och ansvarsfullt... och framför allt ingen vidare förebild för dina egna barn. Du liksom lär dom hur man gör, för att få sin vilja igenom. Bli inte förvånad om din ungar som vuxna kommer att "bajsbomba" eller skära sönder däcken på chefens bil, när de inte får "flexa" som de vill eller inte får den löneförhöjning som de tänkt mig.

Ty: "Barn gör inte som du säger, de gör som DU gör"!

En tanke från en anti-vålds-mamma.

Over and out/Mamselamsen,

18 Kommentarer:

Blogger Farsan_Baloo tycker...

I vanlig föräldraanda förbiser fröken Skugge det mest uppenbara, att det mycket väl kan komma att vara hennes unge som är mobbaren. Det är rent av mer troligt eftersom mobbarna är fler än de mobbade.

Kommer hon att vara lika förstående när hennes tonårsdötter fått en bajsbomb på sig samtidigt som hon hävdar att hon aaaallldrig skulle mobba någon.

Detta är ytterligare bevis (inte för att det behövs fler) på att Skugge har betalt för att skita ur sig åsikter, inte för att tänka igenom dem.

12:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt!!!
Ge oss bloggare betalt per rad, så kan vi jäklar i min låda skita också!

12:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

"För det är det enda sättet att nå fram till en tonårsbrud" . Sådana vuxna behövs inte runt våra tonåringar! Heja Mamselamsen! Vi är många som har klarat av att våra barn varit utsatta för mobbare utan att ta till sådana metoder som Skugge skriver om. Vi har gett våra barn styrka att gå vidare, kärlek och trygghet fast vi inombords varit frustrerade.DET är att vara förälder!

12:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja! Och jag kan stolt meddela att jag har världens bästa, starkaste och mest självständiga flickor. Ingen ide att säga emot mig... för jag vet att de är BÄST!

Utan väl genomgångna motgångar, kriser och hinder föds ingen styrka.

1:01 em  
Blogger Farsan_Baloo tycker...

Även det är ju ett ganska typiskt föräldrafel, att tro att ens avkommor är bäst och starkast ;)

1:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch.... inte då. *skrattar*

1:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bra talat!
Hmm, hur hittade jag hit egentligen? Det var nog via en av dina kommentarer hos http://pallasita.blogspot.com/
Nu är du bokmärkt i alla fall!

1:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Filurkens mamma: Tack och välkommen hit.

1:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tycker det känns tryggt att det finns mammor som inte är som Linda Skugge..haha! Jag brukar inte reta mig på hennes artiklar, brukar t om hålla med om mycket. Men, den här artikeln visar vilken naivitet som finns bland många. Se DITT barn istället för att klaga på alla andras. Ge kärlek och trygghet (som någon här i kommentatorbåset sa) och lyssna på ditt barn, vad vill barnet...antagligen inte att mamma ska kasta bajs!?? Själv blev jag mobbad som liten och det sätter djupa sår, har sett klasskamrater som också blivit mobbade där föräldrarna kommer till skolan och gör en jäkla scen (vilket bara gjorde det värre för dem).

3:10 em  
Blogger schmut tycker...

ja...för skugges behandling av dokusåpe-blondiner är ju inte alls lik den som utspelade sig i korridorerna på högstadiet och gymnasiet.

och hot om våld eller trakasserier om någon inte viftar med armarna så som hon tycker, det är precis vad en mobbare gör. barn lär sig av sina föräldrar. och en mamma som tror att trakasserier av barn är enda sättet att nå fram till dem? oh my... hon behöver en föräldrakurs.

3:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Citat farsan_baloo:I vanlig föräldraanda förbiser fröken Skugge det mest uppenbara, att det mycket väl kan komma att vara hennes unge som är mobbaren.
Citat Linda skugge:Och blir några av mina barn såna där elaka tonårstjejer Ja då har vi jävligt mycket att reda ut här hemma, jag tolererar inte en enda elakhet från deras sida.
MVH

3:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mycket, mycket bra skrivet!!!

3:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men frågan är: Hur kommer hon att reda ut det. Bajsbombning?

3:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det får jag hoppas. Vill hon använda det på andra mobbare hoppas jag att hon använder det på sina egna barn. Lika för lika.

4:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Att emellanåt tänka med reptilhjärnan är en sak, att agera med den en annan.

Liksom Baloo tänker jag också på att det likaväl kan vara de egna barnen som är mobbare/begår övergrepp som att de är offer.

Jag tror många av oss har känt sig som mobbare, liksom det säkert finns de som känt sig mobbade av oss också. Fast det kanske inte var menat som något illa av någon.

Just det där som Schmut skriver om, behandlingen och skrivandet om vissa dokussåpakändisar, tycker jag varit mycket lågt. Tycker det varit riktig mobbing alternativt människoförakt som många uttryckt det.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

5:27 em  
Blogger PGW tycker...

Jag undrar vad Skugge får betalt för sitt bloggande egentligen. Bara nyfiken.

Hon defineras som opinionsbildare dessutom. Mycket märkligt. Hos vem?

Hon behöver avslappningsövningar eller nåt sånt varför är hon så ...arg? Hon slår åt alla håll utan plan.

7:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skugge...jag har inget att säga. Men det finns en annan krönikör som jag inte gillar, EvaEmma Andersson. Se mitt senaste inlägg på bloggen...(det som heter Viggo snälla ring din chef)

10:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Har läst... förstår vad du menar.

10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka