.

Mamselamsen

söndag, februari 19, 2006

Äntligen har jag fått något att hetsa upp mig över.

Linda Skugges krönika förståss. Hurra, lite sol i mörkret!

Vill först säga att jag är VÄLDIGT glad att inte fru Skugge sitter i riksdagen. Där skulle hon väl förresten inte bli gammal, för vid första bästa kritik skulle hon ju ställa sig upp och be alla fara åt helvete och lämna "placet". Ja, ibland har vi tur. :-)

Sen tycker jag att det är lite patetiskt att ta Freivald i försvar. Jag kan väl hålla med om att det börjar bli lite tjatigt. Men tänk om Freivald bara kunde säga att vi var flera som skulle kunna ha gjort mycket mer, men nu gjorde vi inte det och det är vi väldigt ledsna över, och det ska förhoppningsfullt aldrig hända igen. Jag tror att jag hade förlåtit henne då.

Det som ligger henne i fatet är de klumpiga ageranden och uttalanden som hon tidigt gjorde efter katastrofen... och det glömmer vi inte. Ödmjukhet Laila... ödmjukhet!

Over and out/Mamselamsen, som tackar Linda för guldkornet idag.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

:o
Blev jag just censurerad?

6:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Censurerad?

6:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

haha.. glöm det.. Jag måste ha råkat trycka bort kommentaren själv när jag lekte fröken Petnoga och anmärkte på att det är FreivaldS.. :#)

6:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är mer irriterad på Freivalds över hennes inställning till yttrandefrihet, där hon ju inte ställde upp till försvar för våra grannländer som drabbats av världens utrikespolitiska konflikt på grund av yttrandefriheten.
RS
kulturbloggen.com

6:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det också!

Jag tycker verkligen att hon drar sig tillbaka

7:05 em  
Blogger Batbut tycker...

Som jag skrev "inne hos mig" så tycker jag deras totala avsaknad av empati är det värsta. Oavsett vem som är ansvarig - hur kan man låta bli att bry sig?

10:27 em  
Blogger Studiomannen tycker...

Jag tycker i all ödmjukhet att det var en bra krönika hon skrivit.

För övrigt har jag retat upp mig på henne många gånger, vilket visar att hon gör ett bra jobb. Definitivt nu när hon ser trenden i att skära sig och retar sig på det. Vidrig ålder tonåring. Måtte aldrig det här med reinkarnation funka...

8:12 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka