.

Mamselamsen

måndag, februari 20, 2006

Hej Anonymous!

Det fanns en tid när jag tyckte det var spännade och mystiskt med anonyma meddelanden. Jag kommer ihåg de lappar som smögs in i min hand eller i min jackficka, där det kunde stå: "Får jag chans på dig? Hälsningar från en Anonym beundrare". Det kanske inte hände så himla ofta... faktiskt bara ett par gånger, om jag ska vara ärlig. Men hjärtat bultade och jag letade efter blickar som hängde kvar lite extra länge vid min. Oh... det var underbart när jag var tolv år och hade en anonym beundrare.

Men nu är jag snart femtiotvå och har inte alls behovet av mysticism längre. Nu för tiden gillar jag raka puckar. Så från och med nu, kommer jag att ignorera alla som skriver kommentarer med namnet Anomymous.

Om du inte frågar chans förståss. :-)

Over and out/Mamselamsen

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Häpp!
Nu när jag äntligen har börjat kommentera hos dig (efter att bara ha läst ett bra tag) då är det klart jag skriver namn. Men även om jag skriver ett namn, så vet ingen ändå vem just jag är. Så jag förstår inte heller varför man väljer anonym.

Men jag kommer snart inte vara lika anonym längre. För nu har jag sida på G ;o) Den dröjer en liten stund till, ska pilla lite till innan jag länkar till den. Lite schysst ska den se ut lixom =)

9:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det tycker jag är skitbra att du gör, även om du egentligen skulle heta Stig, Hubert eller Clotilde.

Meddela när du skrivit ditt första blogginlägg.... måste läsa! :-)

9:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Heja Mamselamsen! Håller med Tess. Kanske till och med jag börjar blogga en gång? Men du "vet" ialla fall lite vem jag är som läser dina inlägg.....skullle aldrig falla mig in att vara helt anonym. Stay cool Mams !

9:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

I am! :-)

9:10 em  
Blogger Bloggblad tycker...

För att inte tala om hur hemlig JAG är... egentligen ser jag inte alls ut som på bilden. Det är nämligen mitt bättre jag... Själv har jag punkarfrilla och gällivarejeans. I alla fall när jag är ledig och hemma.

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Ssss...för jag vet ju hur du ser ut... jag vet t.o.m. hur din "tänkarsoffa" ser ut.

9:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mej också?

9:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... dig vet jag ju vem du är.

9:50 em  
Blogger Batbut tycker...

Okej då, ignogera mig bara *s*
Anonym fladdermus

(skoja bara)

10:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Känner du igen mig?
Minns du mig?

10:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

En som jag träffat och en med foto...nä, speciellt anonyma är Ni inte. :-)

10:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så här ska det vara för att vara anonymt. :-)

10:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch, det var ju bara jag.

10:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har redan skrivit lite. Men jag länkar inte riktigt än. Har just fixat sida på flickr. Det visade sig att jag i stort sett redan hade ett konto där eftersom jag har ett yahoo-konto. Praktiskt. Det var bara att komponera ihop dem =)

12:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tess: Jag väntar.

8:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Alltså - jag måste erkänna en sak...

Jag var så korkad när jag kommenterade den här typen av bloggar att jag inte fattade att jag skulle välja "other" om jag skulle skriva ett namn... *rodnar*

Så jag har skrivit "Anonymous" jättelänge innan jag kom på det!

Men jag skrev ju alltid under med mitt namn ändå... Så här liksom:

/Mia :)

2:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia... men då var du ju inte anonym.

5:13 em  
Blogger dixi tycker...

anonyma inlägg ska bemötas på samma vis som alla kommentarer tycker jag, men påvisa med artighet och omtänksamhet och vänlig underton att de inte har k*k nog (förlåt uttrycket)
att vara synliga:)
så låt den komma bara.....*s*

1:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka