.

Mamselamsen

onsdag, juli 06, 2005

Vår kotte är tillbaka!

Vår kotte
Vår kotte,
originally uploaded by Mamselamsen.
Vi är så lyckliga! Han är faktiskt tillbaka och bor i vår häck igen. Och vi som trodde att han (om det nu är en han) var överkörd. Han bor två meter från våra fötter, när vi sitter på terassen. Tänk att en sån liten "loppsäck" kan göra två femtio +:are så himla glada. Vi har matat honom med kalkon idag. Men fr.o.m. i morgon ska det vankas köttfärs och vatten varje kväll. Känns nästan som att ha ett husdjur igen.

Long live the hedgehogs!!!!

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Dom är för härliga. Höll själv på att orsaka en ordentlig olycka när jag tvärnitade för en som hade fullt sjå att ta sig över vägen. Jag vet, det är förenat med livsfara, men det kom av ren instinkt. Tänkte inte längre i det ögonblicket. Vem kan köra rätt över en igelkott?

9:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Igelkottar är underbara varelser. Nästan som ett sagodjur för man ser dem så sällan. I Norge heter de sagolika djuren pinnsvin! Kan du tänka dej vilket fult namna på ett så gulligt djur!?

Sov Gott Igelkott =)

9:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Min" igelkott är på promenad just nu. *ler lite saligt* Jag tror han är hos grannen och hälsar på.

9:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Många djur har jag, men ingen igelkott. När du flyttar till lägenhet, kan jag väl få honom?

10:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag ska fråga honom, när han är tillbaka från sin lilla promenad.

10:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga!!! Varför kan jag inte trycka på ditt namn och komma till din sida?

10:29 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Oj, har inte ens tänkt på att vi inte har några kottar sen ett par år. Har inte saknat dom. Ett tag hade vi så många att vi fick ordna med ingångsskydd i huset för att inte få in dom.
En jagade mig och skulle bita mig i tån (jag hade inte retat den) så det var barfotevarning i vår trädgård länge.
Undrar om de är i igelkottehimlen nu...

11:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Loggar fortfarande in som "other",
bara för att få heta GAGGA i mina kommentarer, men skriver min blogadress under;
http://gaggag.blogspot.com.
eller min gmailadress;
bjorkang@gmail.com
Detta beror på att jag av min okunnighet o klantighet använder mitt fula extranamn som usernamn, o inte vet hur jag ändrar till GAGGA

7:17 fm  
Blogger Gagga tycker...

Nu har jag avslöjat mitt fula usernamn (absolut inte mitt tilltalsnamn) bara för att rätta till min fatala felstavning. (Vad gör man inte för att få fler besökare till sin blog.)
http://gaggas.blogspot.com
så ska det va!

7:23 fm  
Blogger Gagga tycker...

Förlåt att jag breder ut mig! Vad förvånad jag blev när jag inte behövde blotta usernamnet! Nu vet jag äntligen hur man gör.
Tack Mamselamsen! Jag ska skicka en högaffel till dig, som du kan ha med dig när du ska ut på stan!

7:28 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hurra...en högaffel! Den kan väl inte direkt klassas som vapen, när "knäppgöken" kommer ut igen. =)

7:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka