.

Mamselamsen

tisdag, juli 05, 2005

Nää, nu behöver jag hjälp Igen!

Satt och tittade lite på TV och fick syn på sådana där bergsklättrare som klättrar utan livlinor. Jag kan ju tycka att det är hur knäppt som helst. Men det som verkligen slår mig är: "Varför i hela världen har de hjälm på sig"? Ramlar dom, finns det ingen hjälm i världen som kan rädda dom.

Likadant med kamikaze- (stavas det så?) piloterna under 2:a världskriget. Dom hade inte bara hjälm, utan hel skyddsoverall. Varför?

Jag själv anser, att det är ett kolossalt slöseri med utrustning.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Har varken hjälm eller fallskärm på mig när jag jobbar,eftersom jag inser att ungarna sliter ihjäl mig iallafall. Dom där du pratade om var nog lite mer fåfänga. Du vet det där med rätt outfit ända in i döden.

2:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahaaa...det är dom och Ebba.

2:56 em  
Blogger Ilva tycker...

Ett fåfängt hopp så att säga!!!

3:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

japp!!! *skrattar*

3:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skulle gissa på att hjälmen är till för stenar och grus från ovan eller nåt sånt. :)

3:37 em  
Blogger maruschka tycker...

...varför badar vi i vassen, det är ingen som tittar ändå...*purken*

3:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Marushka!! Kan inte jag heller förstå!

Mike! Ja, särskilt för dom där piloterna. =)

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka