.

Mamselamsen

måndag, juli 04, 2005

Kändispartiet.

Jag läste nu på Expressens sida, att det idag kommer att offentligöras ett "Kändisparti". Jag läste artikeln och slogs av att ideologin låter fullkomligt underbar. Men frågan är, när det kommer till den triviala saken pengar: Hur ska dessa komma in i statskassan samt hur ska de spenderas och fördelas?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=311092

Jag tror att jag också ska starta ett parti som: "Befrämjar kärlek mellan alla. Alla ska ha mycket pengar och lyckliga liv. Ingen ska behöva arbeta om dom inte vill. Jag ska utrota fattigdom och sjukdomar".

Hur jag ska få fram pengar till detta? Nä, det har jag inte tänkt på, måste man det?

Tyvärr finns det inte plats för så mycket ideologi idag, när allt styrs av pengar.


Uppdaterad 5/7
http://www.expressen.se/index.jsp?a=311187
Tack gode Gud för det! Detta hade kunnat bli nått ännu värre än Ian och Bert.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag lovar att rösta på ditt parti. Det låter alldeles strålande ju!

6:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tror att jag ska ge en Gucci-väska till alla också. =)

7:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

JA! Gucciväska till alla! Det låter som nåt för mig. Ska även de fattiga i Afrika få varsin?

(En bekännelse från en oinvigd: det är bara bland bloggar jag läser om Gucciväskor. Hur känner jag igen en sån om jag ser nån ha en? Så jag vet att jag ska vara impad. Det LÅTER så flott: Gucciväska...)

9:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, alla i Afrika ska få sånna också.....och mat och vatten och utbildning och bot och....

Gucci känner du enklast igen på...kolla!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3006&item=6782943624&rd=1

9:49 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Ring Bert och Ian, dom kanske har ngn bra idé om hur du ska finansiera det hela. *fnissar*

10:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mamma mu! De fixade ju inte det hela, förra gången. Jag satsar nog på Bill Gates, även om han skänkte ofantligt mycket pengar till Live 8

10:11 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men kära hjärtanes - det är nog nåt fel på mig - jag tycker inte den är snygg. Ska man tycka det för att vara "med"? För i så fall fortsätter jag att vara "mot".

10:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej, för tusan...det behöver du inte. Inte ens jag, som samlar på väskor har en sån. Men röstar du på mig åker du på en sån i alla fall. =D

10:28 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Nä, det är sant. Men dom verkar ju tokiga nog =)

10:37 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Jag blir gärna medlem i Mamsens parti. Men min Gucciväska kan Bill Gates få. Han kanske behöver två för att bära alla sina pengar i...

8:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis! Då ger vi den till honom och så får du låna en av mina guldväskor. =)

1:07 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Jag passar ju så dåligt i guld... Har du ingen i silver!? :-)

1:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hmmm...ska upp och kolla på hyllorna. Jag tror jag har en lite "clutch"...... Se den som din, när vi "glassar" in i riksdagen.

3:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka