.

Mamselamsen

fredag, juli 01, 2005

Jag absolut noll lokalsinne.

Stephan och jag plockar väldigt mycket svamp på hösten. Vi har våra skogar som vi gått i, i över tio år. Men likt fördömt går jag vilse så fort jag förlorar ögonkontakt med min långbente "älg". Förra året gick vi in i skogen i Madesjö (där kryllar det av trattkantareller) sen irrade jag runt i ett par timmar och kom till slut ut vid Svartbäcksmåla (skitig, mossig, blöt om fötterna och UTAN svamp). Tur att mobiltelefoner finns, för Stephan stod där med bilen och väntade på att jag skulle dyka upp som en Skogsmulle. Och han hade tagit en sväng om McDonalds, så i bilen väntade en iskall Cola light. Ohhh....min mun var som en öken!

Stephan säger att jag borde ha någon form av "fotboja" eller sändare på mig när jag är på svampjakt.

Det jag egentligen vill komma fram till är att jag kan få samma "vilsekänsla" när jag är på Internet. Speciellt när jag länkar vidare och vidare från den ena bloggen till den andra. Jag kan få en aning panik när jag inte vet var jag är. Men till skillnad från det verkliga livet, finns det ett litet rött kryss uppe i högra hörnet på skärmen som jag kan trycka på.....och vips är jag hemma igen. Tack o Gud för röda kryss!

Snart bär det upp på stan....mingel och reor väntar. Så out-fiten för dagen är:

Ebba von Sydow vs Mamselamsen
- Vit linneblus från Magasin Lou. Självklart inköpt på 75% rea! Skitsnygg, med sydda och lagda veck fram.
- Rosa och vitrutiga sidenbyxor. Kallas även slacks, då de bara räcker till fotknölarna. Inköpta på Ebay för så där 5 dollar. Stephan har tittat lite konstigt på mina byxor, men han är så väluppfostrad så han säger inget. Ja, jag vet vad han tänker....men jag skiter i det. *ler*
- Magtryckare. Sure!!!! Tyvärr har jag upptäckt att det börjar hänga lite tunna gummiband runt benringningen. Borde kanske fundera på en ny
- BH. Beige/hudfärgad från Lindex. Lyfter tuttarna, så att de även idag får skåda solen.
- Trosor. Svarta som synden. *ler förhoppningsfullt*
- Skor. Mina guldflats....dom med knopparna på.
- Vit tunn tröja från Gina Tricot (hänger lite nonchalant över axlarna)
- Förmodligen kommer jag att toppa det hela med nån guldväska. Den nya tror jag.

Måste dra.....Stephan står här bredvid och trampar med ytterkläderna på.

Håhejoj dådå!

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Se Svensk Jakt nr7, sid 80: "Välj rätt pejl". Det finns tydligen utrustning för oss utan lokalsinne.
Sätts runt halsen. Kanske passar till nya outfiten. Finns med både rörelse o skallindikator...

11:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cecilia....jag har aldrig kommit tillbaka till scratch...vad gör jag för fel?

12:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har inget med den här posten att göra men: jag har hittat Bassetts vinegum i påsar med BARA röda. Finns även med BARA svarta.

På 7-Eleven här i Sthlm, hoppas de kommer ner till dig också snart!

12:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga.....jag ska genast kolla....svampsäsongen börjar ju snart.
Det jag vill ha som outfit i skogen i höst är blommiga gummistövlar! Tror älgar och grävlingar skulle bli gröna av avund. =)

12:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

reblo. Jag älskar dig!!!! Ska genast kontakta Jessica i Stockholm!

12:35 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag kan fa samma kansla av att vara bortsprungen nar jag sitter och trycker pa "next blog" knappen uppe i hogra hornet, dar hjalper det inte att jag faktiskt har lokalsinne, ett vilt hoppande mellan mexico och kina, singapore, usa, england holland, portugal, arablander...flamt, men det ar ratt intressant, hittade en gang en amerikansk blogg som enbart bloggar om en arbetskamrat som hon hatar-dagliga rapporter. sorgligt.

1:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Förlåt en okunnig, men vad är en magtryckare?
Jag får för mej att det är någon form av trosgördel men du har ju på dej trosor(svarta som synden) så jag måste ha fel.

I vilket fall låter det som något jag bums måste införskaffa.

5:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

melpomene! Det är en sån....men jag kör med trosor under...måste ju vara sexig nånstans. =)

5:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka