.

Mamselamsen

torsdag, juni 30, 2005

Min far!

Min far!
Min far!,
originally uploaded by Mamselamsen.

Skulle man kunna säga att han är seniorernas svar på Alexander Bard?
Hur som helst.... han är den coolaste 82-åring som jag känner.

Under sin aktiva tid som lärare, var han känd som "skolans skräck". Det var så illa under mina tonår, så när jag presenterade mig för presumtiva pojkvänner (jag har ett ganska ovanligt efternamn), frågade dom alltid: "Är det din farsa som är lärare på Stålfors?" Och jag nekade aldrig till detta. Då tittade de på mig med medlidsam blick och sa:"Stackars dig"!

Jag fattade aldrig vad dom menade, för han var ju världssnällast.

Men till saken hör, att många, många av hans elever har kommit fram till honom efter 10-15 år och tackat honom för att han var en tuffing i skolan. En lärare som inte släppte någon elev med bristfälliga kunskaper inom matte och fysik.

Idag ägnar han sig mest åt att med beundra det kvinnliga släktet samt fixa och dona med sin dator. OBS! Han har haft dator i minst 35 år. Ohhhh.....jag höll på att glömma att han är en rackarns "day-trader".

Jaa...jag är stolt över honom!!!!

6 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Tänk om vi hade haft kvar din pappa i dagens skola! Hade kanske kunnat få lite hyfs på eleverna?! Cool pappa du har!

12:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp....

12:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med Biggis. Han behövs i dagens skola. Kanske han kunde tänka sig att "vicka" lite? Turnera runt på olika skolor?

1:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Han har gjort det..."vickat runt". Han slutade inte jobba förrän han var 72.
Ja, han var en skitbra lärare..jag hade hoom själv.

3:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sen har han sexiga ben också! =)

4:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

I know! Jag har väl nån gen från honom hoppas jag. =)

8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka