.

Mamselamsen

onsdag, juni 29, 2005

Nu jädrar i min låda blir mamselamsen berömd!!

Dom ringde faktiskt från Aftonbladet idag och intervjuade mig om min blogg. Hur dom nu hittade den. Så på fredag eller nästa fredag blir jag skitberömd i bloggvärlden. *ler som en blyg viol* Jag kommer inte ihåg vilken dag det skulle komma. Men å andra sidan har jag varit med om detta förr... inte inom bloggeriet förståss.

1. Jag har sjungit tillsammans med Björn och Benny i deras gamla skivstudio i Stockholm.
2. Jag stod på samma scen som Thomas Ledin och sjöng (vi var 18 är då)
3. Jag har sjungit i Kungsträdgården när Hagge Geigert ledde det. Alltså nån gång under "jura-perioden"
4. Har en gammal vinylskiva med mig och mitt band här nånstans. Den sålde i ungefär 16 exemplar.
5. Har uppträtt på alla folkparker i Sörmland. Allt från Eskilstuna Folkets park till Ökna parken.
6. Har skrivit autografer (4-5 gånger. Jag tror dom var ganska fulla.)
7. Var med på "Mälaren runt" (tidigt 70-tal)
8. Har visat ena bröstet en midsmmarafton, när scenkläderna började rämna.
9. Jag var en liten jäkel på alla Edith Piafs låtar. Jag hade de perfekta rullande r:en.
10. Flyttade till Småland och var med i ett band som hette "Accident".Namnet säger kanske en del..... men vi var faktiskt ganska bra och turnerade runt i södra Sverige.
11. Var värdinna på "Kvällskvittret" i Eskilstuna och i Torshälla. Undrar om det finns nu för tiden? Det var på den tiden Bengt Larsson var nöjes-guru i Eskilstuna.

Men det var då det. Nu har jag med mycket hårt arbete lyckats "röka bort" rösten och låter nu mest som den gamla skata jag egentligen är. =D Dock har jag lämnat över stafettpinnen till Calua ( http://caluas.blogspot.com ) i Hollywood.

20 Kommentarer:

Blogger Jenny tycker...

Kvällskvittret?!
Bara du skulle kunna vara med i nått sådan och inte förlora i högaktning...
Se till att det blir nästa fredag, då kan jag handle mitt egna exemplar av tidningen.

4:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jag vet inte precis om jag överhuvudtaget visste vad ordet högakting betydde då. Det där med bloggeriet är nog bara på nättidningen....fast jag vet inte.

4:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Björn och Bennys studio? I Polarhuset? Jobbade i det huset, vägg i vägg med studion på 80-talet. Kanske vi rentav har träffats?

6:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.....för det blir bara ett foto på mina attribut...tror jag. *ler mystiskt*

6:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast jag var hos Björn och Benny i Polar i slutet av 70-talet. Känner mig hux flux utgammal.

6:47 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Det är sååå kul att man ska få läsa om dig i tidningen! Snacka om att dom får nåt att snacka om i "Nybban" nu. Ska du printa ut och tapetsera på Konsum? ;-)

7:22 em  
Blogger anna tycker...

coolt....jag kan vara hur mycket lokalkändis jag vill, men det här slår det mesta!!!

8:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen här som vet vem jag är...eller kanske dom känner igen mig på guldskorna och guldväskorna. Men jag tror inte många vet vad blogga är här ute i skogen. =)

8:29 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag ar impad! Hoppas att du inte har nat emot att jag lankat din sida!!?? Vet inte om jag har sa mycket GLAMOUR att komma med -- klaga i sa fall!!

9:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Heja på Mamselamsen!
Nu måste dom snart ge ut din gamla skiva på CD. Lovar dig att den kommer att säljas i fler än 16 ex.!
Förhandsbeställer ett ex. med autograf!!!

9:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Förlåt, jag är inte alls anonym. Det är bara jag, Gagga i de vilda värmlandsskogarna som klantade till det o glömde skriva namn.

10:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hur jag än gör blir det fel.Tredje gången gillt, hoppas jag nu på: Jag har öppnat min egen blog idag, o fattade inte att jag skulle fylla i mitt "password" härnedan.Är alltså inte längre någon "Other" utan en äkta "Blogger". Går det inte nu så ger jag upp! Gonatt säger Gagga!!
PS Fick ge upp o förbli en "Other"
Har jag redan glömt mitt "password" måntro DS

10:21 em  
Blogger Batbut tycker...

avis.... men GRATTIS! Glamoura ordentligt, på m allt glitter och ge folket lite flärd. Vi behöver det. Min "Lassie" består av att ha svurit i Sport radion när jag blev intervjuad som cheerleader (på stenåldern), stoppat huvudet i Glenn Berrys skrev (utan avsikter) samt varit på förstasiden i Halstahammars lokaltidning, när jag vann en fisketävling.... det slår inte Ditt på hästlängder...*asg*

2:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, jag kommer att fortsätta "glamma", Va´f..n vardagen behöver inte vara så himla grå. Tro det eller ej...jag föredrar måndagar framför söndagar.

5:44 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Va häftigt! Då blir det nästan som att känna en kändis när man läser här - kanske faller lite stjärnstoft även på mig...

F.ö. tycker jag det var kul att hitta en blogg som är skriven av en 50+are - vi är alldeles för få tycker jag mig ha märkt.

9:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! Jag sprider gärna guldstoft omkring mig!

9:43 fm  
Blogger Lilith tycker...

Jag tror inte att kvällskvittret finns kvar här i Eskilstuna. Men hade det funnits kvar hade du varit tvungen att uppträda så vi hade fått komma och titta på. :)

1:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, du hade inte velat höra mig nu för tiden. =) Jag kraxar!

3:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bara för att reda ut begreppen så är det jag- Fröken Icke Blogg- som har tipsat Aftonbladet om Mamselamsens underbara Blogg ;) Har naturligtvis mejlat Mamsis om min "raid" imorse när jag upptäckte att Aftonbladet fått upp ögonen....pust andas.

10:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack fröken icke-blogg. Jag känner mig riktigt skitviktig nu. *fnissar lite sådär lagom fisförnämt*

1:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka