.

Mamselamsen

måndag, juni 27, 2005

Mamselamsen "is in the building!"

Ja, då var man här i Stockholm och NK-rea väntar. I alla fall ska vi gå dit och titta på alla NK-freak. Vem vet... jag kanske stöter på min kompis Ebba von Sydow och hon ger mig nån form av VIP-kort så vi två kan gå in bakvägen före alla andra. Då ska vi allt sno åt oss alla go´bitarna.

Ska jag hinna detta, måste jag börja göra mig vacker nu. Det tar lite längre tid nu för tiden, om man jämför med 25 år sen. Men LIKA snygg blir jag! =)

Idag är det GULD-skor och GULD-väska som gäller. Samt..... hm.... asch jag vet inte. Är det viktigt att man matchar sin dotter och svärson. Eller ska jag bara vara en liten grå mus i bakgrunden som håller i stora plånboken? Nä, fy tusan.... den positionen fixar inte jag.... jag är ju världens medelpunkt! (Blir värre med åren) *fnissar*

Så, nu bär det av in på toa här och med hjälp av mycket hårspray försöker få NER håret.

8.55
Ebba von Sydow vs Mamelamsen.
-Vita knäbyxor. Så jag verkligen får visa upp mina rasben. Måste nog smörja in mig lite. Tycker dom ser lite fnasiga ut.
-Svart-vitblommig top från Lindex. Just den som ger mig getingmidja och en ganska skrynklig "clevege" (stavas det så?)
-Guldflats från Ebay. Små rara knoppar uppe på foten och på hälen.
-Sånna där pyttiga strumpor som egentligen inte ska synas, när man har skor på sig. Jag har petat ner dom ett otal antal gånger, men de kryper likt fördömt upp på sidorna.
-Solglasögon. Svarta DG.
-Och självklart!!!!! GULDVÄSKAN!!

Så nån liten grå mus är jag inte idag (heller) Mer skatlik i vitt och svart.

Hohejoj dådå.

6 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Välkommen till Tokholmen. Idag har jag plastat in min afganfrilla i silvertejp, så om Du ser en amazonlik uppenbarelse i svart dykardräkt, uppiffad med lite guld och toppad med silver - That's me! Och nu har jag svarat på alla Dina frågor *s*

10:31 fm  
Blogger anna tycker...

haha, jag tror att om jag googlar på stockholm under kartor, då får jag fram en satelltibild av stockholm med en stor sol utanför NK....och den solen är ju du =D

3:11 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

EBBA LOVES YOU!!!!!!

10:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp....jag är här!!! Var på stan både guldig ock skatlik!

10:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag saknade Er också....tänk om vi alla stormat in på NK och röjt ett par timmar. Va´kul det hade varit.

10:46 em  
Blogger Jenny tycker...

Skrynkligt clevage?!!!
;-D

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka