.

Mamselamsen

onsdag, juni 22, 2005

Fructis vs Kérastase

Jag köpte Kérastase schampo och balsam (350:-) för att alla sa att det gav håret en sån spänst och glans. Jag har använt det nu att antal gånger och vet vad jag har gjort. Jag har packat ner det, så Jessica får ta över det när jag kommer till S-holm. Jag går tillbaka till Fructis...det är MYCKET bättre. Ja ja, det var bara en tanke, nu när jag sitter här väl insmord och spritt språngande naken. Insmord=bygger på min "fettiga" mage. (Se nedan nånstans.)

Jag tvättar och stryker och försöker organisera mig till morgondagen, då vi åker till min lilla (nåja) pappa. Vi ska fira midsommar med honom. Vilket betyder att vi får tvinga in honom i bilen för att åka till Mora by och spana in midsommardansen samt min bästa kompis. Hon är nämligen, dagen till ära iklädd Sverige-dräkten. Jag har väntat i minst 25 år på att få se henne i denna utstyrsel. Det måste förevigas på kort!!!

Efter detta...hem till Sundbyholm igen.....grilla... sill... Hammartorps rökta lax (gudomlig!) ....en liten rackarns nubbe (gillar inte det). Sen ska Stephan och jag hoppa över en massa gärdesgårdar och se om vi ska vara fortsatt gifta med varann. Finns det förresten gärdesgårdar i Sörmland? Om inte.. hoppar vi över häcken. Det kan bli en fantastisk upplevelse, för det är en ståtlig Berberishäck med minst tjugo milliarder taggar. Men i och med att jag är uppvuxen i den sanna Lutheranska läran, tar jag det som härdande.

Nä...nu har jag inte tid att sitta här. Måste klä på mig nått och värma på strykjärnet.

Vi ses i Stockholm på måndag och tisdag. Undrar om jag ska mingla med Ebba på Stureplans caféer då? =)

Eller gå med Jessica på "shoe-hunting". Tror det sistnämnda låter roligast.

/Hohejoj dådå.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Gillar när du testar dyra skönhetsprodukter, som du inte gillar, och jag får ta över. Tack tack.. :) Jag har nog några böcker att erbjuda i utbyte, tror jag. :)

8:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK...du ska ju få den där rosa topen också. OCH den virkade capen med paljetter. Hur mycket älskar du mig nu då???

8:53 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Kul att du kommer till oss i Stockholm. Du kommer att göra succé! En liten fråga: var i Sörmland ligger Sundbyholm?

10:17 em  
Blogger Batbut tycker...

Biggis.. Eskilstuna! Och Eskilstuna ligger ca 8 mil från Stockholm *s*. Mamselemamsen - välkommen till Tokholm! Vi rullar ut röda mattan och ser fram emot lite flärd och kloka ord i en salig blandning!

10:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Utanför Eskilstuna....vid travbanan

11:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska göra vad jag kan. men räkna med guldväska och guldskor. =)

11:22 em  
Blogger Lilith tycker...

Bor du i Sundbyholm? Det har jag inte registrerat förens nu. Då är vi ju nästan grannar då :) Trevlig midsommar

1:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

massor såklart, som alltid. :)nu ska jag shoppa kakor på öb..

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka