.

Mamselamsen

tisdag, juni 21, 2005

"Reserv-Jesus" bakom lås och bom! Sommaren är räddad.

Fick samtal från åklagarmyndigheten idag. Said kommer att få tillbringa sommaren borta från Nybros gator. Tingsrätten tar inte upp detta fall förrän efter alla semestrar. Jag tror att det är första gången jag har varit glad över myndigheter som stänger över sommaren.

Hurra! (Det var väldigt vad jag hurrar idag.)

Stephan har öppnat en vinflaska för 4 zloty (10:-) Och vet Ni? Det var helt OK!!!! Säger jag som är den störste sommelieren av alla. Jag kan allt vad som behövs, vad gäller vin. Vilket betyder att jag kan exakt säga vad jag tycker om och inte tycker om. Sen om det har en fruktig, nötig oljig arom, det skiter jag i.

En passus: Äkta champagne är jädrans överreklamerat!!!!

7 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Gud så härligt att psykfallet sitter där han ska!

8:44 em  
Blogger Terése tycker...

Så skönt att höra! Nu kan du gå på stan utan att behöva oroa dig! Gud så billigt vin!!! Kul att det var gott också!

9:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är bara att gratulera! Men visst är det väl ovanligt? Brukar de inte komma ut ganska omedelbart? Härligt att du slipper oroa dig för honom på hela sommaren i alla fall.

Rysk "champagne" är i alla fall god. En sån flaska kostade ca 20 SEK (i Ryssland).

11:26 em  
Blogger Jenny tycker...

Korka upp en för mig oxå. Mig kvittar det vilken typ av champange som finns, så länge det finns mycket av den.

1:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det är skönt att veta att han är under bevakning, speciellt som det står i Barometern idag, att "omsorgen" i Nybro har brist på personal under sommaren.

7:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, "champagne" från Ryssland, Spanien, Italien, Sverige...... är jättegod. Men "champagne" från Champagne i Frankrike är överreklamerad tycker jag. Jag tror att folk säger att det är så gott, bara för att det är dyrt.

7:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det blev bara ett glas vin igår. Jag måste ju ge min stackars lever lite tid att återhämta sig. =)

7:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka