.

Mamselamsen

söndag, juni 19, 2005

Skvalmusik på toa.

Efter kaffe, cig och knäckmacka så bär det av till det där lilla privata rummet i huset. När jag satt där och släppte alla hämningar, kom jag att tänka på en sak.

Alla offentliga toaletter borde ha skvalmusik strömmande ur högtalare. Speciellt dom toaletterna där det är öppet upptill och nertill på dörren. För vare sig man vill eller inte, ger kroppen ifrån sig en massa konstiga ljud när muskulaturen slappnar av. Kan kännas pinsamt om det står ett gäng ärtiga tejer utanför, som boktavligen pudrar näsan. Med lite "Blå blå vindar och vatten" i högtalarna, skulle alla tro att bakgrundsljuden från toaletten, ingår i arrangemanget på Ledins låt. Och man kan med högnuret huvud lämna "the ladies room".

Vore inte det en bra idé?

4 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Apselut som Lisbeth sa. Fast på offentliga toaletter föreslår jag "There comming to take you away.. ha ha.. osv" - man behöver inte köa lika länge då

3:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Underbar idé mamselamsen! Jag avskyr offentliga toaletter där det är "öppet" uppe och nere. Och ett extra blä för handtorkar. Tacka vet jag de på Arlanda tex, där man riktigt kan låsa om sig och man får en hel dörr, handfat, pappershanddukar och spegel.

// Linda
www.inthenook.com

6:07 em  
Blogger Jenny tycker...

I Japan har dom faktiskt infört musik på damrummet av just detta själ. Mycket inspirerande.

Det var faktiskt lite av en kultur chock när jag kom hit i början då Aussie flickor släpper lös ordentligt inne på toan(dock är dom löjligt pryda annars).

7:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Let´s go Japanese!

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka