.

Mamselamsen

torsdag, juni 23, 2005

Duell från Linda.

Vad heter du?
Birgitta "Mamselamsen".

Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
Det blir knepigt. För jag har inga på mig. Sitter bara här i min leopardmönstrade sak.

Vad lyssnar du på just nu?
"Life after you" (liveversionen) med min lilla skata Calua.

Vad gjorde du igår kväll?
Pratade med "Gud och hela världen" i telefon och på ICQ.

Vad var det sista du åt?
Kaffe och en knäckbrödsbit. (frukost?)

Hur är vädret hos dig just nu?
Kalas!!! Sol och blå himmel. Perfekt resväder.

Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
Hmm.... jag undrar om det var pappa, Inga-Karin, syrran, Jessica eller Calua.

Vad det första som du lägger märke till hos det andra könet?
Utstrålning, ögon, skor och "IQ-nivån"

Hur mår du idag?
Toppen, om än något nyvaken.

Vilken är din favoritdryck?
Willys mineralvatten med tranbär, kaffe, lite vin. Ja, sen slinker det ju ner en och annan Cola light. Oops...höll ju på att glömma Cosmopolitan. =)

Favoritsport?
För min egen del: promenader, cykla. Att titta på: friidrott, Formel 1, Tour de france o.s.v.

Hårfärg?
Normalt är jag mörkblond, men just nu lite smårandig. Det kallas visst solblekt.

Ögonfärg?
I passet stod det melerad, men jag tycker att det lutar mest åt grönt. Eller är det bara en hemlig dröm?

Soluppgång eller solnedgång?
Inte tu tal om saken...solnedgång! Vem tusan orkar upp till soluppgången.

Syskon?
Storasyster (58) och en storebror (56). Jag är alltså den lilla "sladdisen.

Favoritmånad?
September!!!! Då kommer svampen och man kan äntligen få dra sig inomhus och tända ljus. Fast jag älskar ju december också med allt vad julpyssel och julklappar det innebär. Jag är en fanatisk julfreak!!!!

Favoritmat?
Allt som någon annan lagar. Man skulle inte kunna tro att min man faktiskt är utbildad kock, med tanke på hur sällan han befinner sig i köksregionerna.

Senaste filmen du såg?
Nu är ju inte jag någon filmälskare, så det var väl något som gick på TV igår. CSI tror jag, om det kan räknas som film.

Favoritdag i veckan?
Fredag. Då jag "skapar" i köket. OBS! Stephan får inte vara i närheten. Jag ska ÄGA köket!

Favorithobby?
Inget specifikt. Jag tycker om att göra så himla många grejor. Jag samlar inte på något. Har faktiskt inte förstått vitsen med det....Eller.... Jo, jag samlar på pengar!!! Samlingen är inte så stor än. Men skam den som ger sig. =)

Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Jag.... blyg? Jag kan knappt stava till ordet. Om jag hade varit blyg, skulle Stephan och jag inte varit gifta idag. Jag fick jaga "häcken" av mig, för att få honom i hamn. Jag vet inte om jag bjöd ut honom precis. Det handlade nog mer om att det var jag som bjöd ut mig. =)

Favoritlåt?
Inget snack om saken? "All I know", av och med vår lilla skata Calua. Underbara lationo-
gitarrer med en massa elektoniska ljud och en gigantisk kör. När man har lyssnat på den 4798 gånger är man dock lite "kräkfärdig". Men bra är den!!!

Sommar eller vinter?
Vilken fråga. Sommar så klart, med allt vad det innebär av guldskor och guldväskor.

Kramar eller kyssar?
"I love to make out!" Det är väl både och då va?

Förhållande eller "one-night-stand"?
Förhållande så klart! "One-night-stand"? Jag förstår inte folk som är otrogna. Jag orkar ju för tusan knappt vara trogen. =D

Choklad- eller vaniljglass?
Självklart choklad. Jag avskyr allt som smakar vanilj. Blääää...

Hur bor du och med vem/vilka?
Med min käre make i villa i den eminenta delen av Nybro som heter Hanemåla. Flyttar dock upp till stan i slutet av augusti och slipper allt vad gräsmattor heter. Dock får vi ta hand om div. hyresgäster istället. Men dom slipper man förhoppningvis klippa. Inga djur just nu, men det lutar åt en hund igen framåt hösten. En Border-terrier som ska heta Rufus.

Vad läser du för böcker just u?
"Skilda verkligheter" av Marianne Fredriksson (CD-bok)
"Predikanten" av Camilla Läckberg (pocket)

Hur ser din musmatta ut?
Välansad!! Eller, menade du den till datorn? I så fall har jag ingen. Jag använder bara plattan på min lap-top.

Favoritsällskapspel?
Chicago. Men jag är skitdålig. TP är också kul, men det spelas bara när ungarna är hemma och Jessica har det med sig.

Favorit data/tv-spel?
Inget alls. Den biten sköter min man så bra. Ibland brukar jag sitta bredvid och ge uppmuntrande tillrop.

Kan du nudda näsan med tungan?
Inte en chans.

Kan du korsa ett öga åt gången?
Jajamensan!! Och titta lite fram och tillbaka! *ler oerhört stolt*

Är du romantisk?
Nä, inte särskilt. Men jag är oerhört blödig. Börjar gråta så fort jag exempelvis hör "Den blomstertid nu kommer" eller får vackra kort av ungarna med en massa förtryckta superlativ om hur underbar jag är.

Skulle du själv säga att du är lycklig?
Ja!!! Jag har haft min livsdos av skit i yngre dar, så det är slut på det nu. Peppar, peppar!!

Skickar detta vidare till:

Jessica/sessan
biggis
AustralienJenny
batbut
Den lilla brandmannen Anna
Agnes
Marmelad
Lip-gloss Bitchen

Och sen alla som vill!

Nu ska jag packa! Trevlig Midsommar! *gör en jätte-gruppkram*






7 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Det är helt underbart med positiva människor, och du verkar onekligen vara genompositiv! Det inspirerar mig att också bli det! Ha en superhärlig midsommar! Kramar från mig

11:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Jag lovar...inga Cosmopolitan!

11:21 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Men, Mamselamsen: av Cosmopolitan blir man ju ännu mer positiv... :-)

11:24 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja! Och jäkligt bakfull!

11:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Tackar gumman, det var verkligen en kick i optimism jag fick sådär runt lunchtid! Ha en underbar midsommar! :)

// Linda
www.inthenook.com

12:12 em  
Blogger anna tycker...

lilla och lilla....men jag svarar, en annan dag ;)

ha en supernajs midsommar, för det ska jag ha, med avstängd mobil och kameran gömd ;)

5:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh my God....så mycket lax det blev ikväll!

9:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka