.

Mamselamsen

söndag, juli 03, 2005

Två diskmaskiner skulle vara undebart.

Finns det något tråkigare än att tömma diskmaskinen. Det tar bara några minuter, men oj vad alla drar sig för det.

Lösningen måste väl vara att ha två dylika maskiner i köket. En för att plocka in smutsig disk i och en som man plockar ren disk ur, när man ska använda det. När man sätter på maskinen med skitig disk är det inte mycket, om ens något, att plocka ur den andra.

Gud, så fiffigt! Och tänk vad lite köksskåp man behöver.

Vad det nån som förstod?

16 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Bra idé, men jag har för litet kök.
Numera, när jag jobbar hemma, har det mesta husliga blivit projekt. Tömma/fylla maskiner, hänga tvätt - sånt som jag förr gjorde i förbifarten har blivit nåt jag måste planera in... och det är inte alltid jag lyckas få in det i dagsschemat. Och nu när jag fått bloggarnojja blir det ännu värre.
Papperstallrikar? Hämtmat?

6:47 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Vi har inte ens 1 diskmaskin, har funderat på att köpa, men kanske lika bra att köpa 2 på en gång? Måste i så fall slå ut nån vägg. Undrar vad hyresvärden ..?

6:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ta bort ett skåp!!! ni kommer inte att behöva det.

7:11 em  
Blogger Batbut tycker...

asch då, skaffa en butler så behöver Du inga diskmaskiner. Det passar in i den flärdfulla livstilen, och så får butlern komma & serva ned Cosmopolitans när Du ligger i solstolen!

9:46 em  
Blogger Batbut tycker...

kom på en bättre idé´, skaffa en get! Många fördelar;
- slickar av all disk
- tuggar av gräsmattan
- sätt i draculatänder så kan Du ha den som vakthund
Och skaffa sedan ett koppel m brillor på och förgyll klövarna, kommer det bli lite lago bomeme chic. T o m Kate Moss kommer bli impad!

9:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har en levande diskmaskin som både plockar i och plockar ur. Eftersom han vägrar en maskinell sådan, får han också stå för disken.

9:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! Täkte inte på det. Finns sånna som jobbar gratis?

10:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ah...geten!

10:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monika! Jag har försökt här... funkar inte. Disken kan stå i dagar.

10:09 em  
Blogger Batbut tycker...

Mamselemamsen; getter jobbar gratis, butlern behöver ngn form av ersättning. Men nu när Du är "blogge celebrity" så borde Du kunna ha banners på Din sida, och dra in lite cash så det räcker till en butler. Mitt råd; leta efter en Anthony Hopkins typ (från Återstoden av dagen)

11:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anthony Hopkins vá det! En banner på Lunarstorm kanske...där finns nog ganska många presumtiva "buttlare"

9:55 fm  
Blogger Gagga tycker...

2 tvättmaskiner hade jag ett tag och 2 ugnar har jag än, men nån diskmaskin har jag aldrig haft. Däremot är jag oerhört tacksam över att ha 2 armar igen efter vinterns armbrott.

12:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

EN diskmaskin skulle vara underbart! Tom bara en liiiiten en.

2:03 em  
Blogger maruschka tycker...

Din idé är underbar, ta patent direkt!

Jag har en två-åring som inte gör annat än tjatar om att få diska, men det blir inte speciellt rent och han är inte så bra på att diska sånt som är ömtåligt, det går sönder...;o)

3:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Patent? Nä, jag lämnar ut det alldeles gratis. (Nu kommer förmodligen min kära make att döda mig som släpper en sån idé gratis.) *ler lite smått*

7:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Två diskmaskiner lär inte vara ovanligt! Min vän elektrikern säger sig ha monterat det i flera nya hus, i unga familjer med barn. Där har de en del av porslinet, så kan de ha annat i skåpen. Undrar vad?

5:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka