.

Mamselamsen

onsdag, juli 06, 2005

Tingsrätten i morgon...om inget särskilt händer.

Överfallet på mig
Överfallet på mig,
originally uploaded by Mamselamsen.

Jag fick ett brev härom dagen om att den där jäkla "knäppgöken" ska ställas inför rätta i morgon. F..n också! Jag som trodde att han skulle hållas inlåst över sommaren i alla fall. Jag hade velat kunna gå på stan utan att hela tiden titta mig över axeln. Det här att han sparkade mig i ryggen, har nog tagit hårdare på mig än jag vill erkänna.

Men som sagt, får se om det kommer ett brev idag, som säger att de skjuter upp det hela. Åklagaren sa något om att han (Sahid) eventuellt skulle genomgå en stor sinnesundersökning. Ohh...vad jag hoppas på det. Vill kunna sitta på torget och fika, utan att känna att jag måste sitta intill väggen för att ha ryggen fri.

Åklagaren har begärt 20.000 kr i skadestånd för mig. Vad tusan ska jag med det till, om jag aldrig mer kan känna mig säker här i lilla Nybro. (Läs gärna alla tidigare blogginlägg om detta.

När/om han kommer ut igen, ska jag ha vitpeppar, hårspray och tegelstenar i mina guldiga handväskor när jag ska upp på stan.

Uppdatering 9.58

Hurra! Det blev inställt! Hoppas det inte kommer upp förrän om ett par år eller så!

9 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Skönt! Vad händer med gärningsmannen under tiden? Inlåst?

12:39 em  
Blogger maruschka tycker...

Usch, jag har missat hela den biten, ska läsa bakåt i din blogg när jag hinner...
Skönt att det blev uppskjutet...

PS. Kände du till Pensionatet i småland?...DS

12:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis! Han är i häktet.
maruschka! Japp, helt skönt att han är inlåst. Nä, jag kände nte till pensionatet.... sorry!

2:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att det blev uppskjutet. Vad ledsen jag blir att du ska må dåligt, hoppas han låses in under en lååång tid.

3:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, annars får det bli tegelstenar i väskan.

4:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fy. Ngt jag inte heller läst om i bloggen eftersom jag är en ny besökare. Men 20.000, vad hjälper det liksom? Inga pengar hjälper mot osäkerhet.

Hoppas det dröjer riktigt länge innan det kommer upp i rätten!

4:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä....funderar starkt på en Pit-bull, med dubbla tandrader (så där som hajar har) =)

5:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Vissa borde hängas i ögonlocken, o pissas ihjäl", sa en gång mim gamla mormor

6:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag tror att jag hade gillat din mormor.

6:52 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka