.

Mamselamsen

tisdag, juli 05, 2005

Aldrig, aldrig mer ska jag spela Chicago!!

Nä, aldrig mer!!! Nu går han omkring med ett jädrans belåtet flin på läpparna och myser. Jag är fullkomligt övertygad om att han fuskade på slutet. Man kan bara inte få en stege på given. Eller.... jo det kan man om man ger själv, vilket han gjorde. En förbaskad Fusk-Pelle, det är vad han är!

Och nu tror han, att han kan blidka mig, genom att komma in hit till datorn med en Martini. Puh...inte då. Jag ska slörpa i mig den under protest och sen ska jag kasta alla spelkort som finns i huset.

Jag dålig förlorare? Förstår inte vad Ni menar.


Uppdaterat 20.22
Nu har det gått över och jag älskar min man igen.
SkrytMamselamsen lägger bara in en länk. http://caluas.blogspot.com Jag är så stolt!!

10 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Duktig dotter! Efter allt festande sa far hon sa bra betyg!! Hur skulle det ga om hon bara pluggade?? Spranger hon ljudvallen da??? Det ar foredomligt:ha kul och fa bra betyg!!!

8:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon har varit ledig i 14 dagar. Men innan dess var det bara skolan som gällde. Går dit vid 7-8 på morgonen och kommer hem framåt kvällen.... ibland t.o.m. midnatt. Men gör man det roligaste som finns, är det ju inga problem.

8:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hejsan!
Vet inte hur man gör när man svarar.. gör man det i sin egen blog eller hos den som kommenterat? Hur brukar du köra?
Är nu på det här med blogging.
Mitt svar:
Mamselamsen:
Jag får abstinens bara jag tänker tanken ALDRIG MER så det är precis som du beskriver.
Att aldrig mer ta en ciggis till morgonkaffet. Att aldrig mer ta en cigg till det goda glaset rött en soft lördagkväll. Att aldrig mer röka när man går på krogen eller fikar; det som man är så van med.
Huga, nej jag vill visst inte sluta röka.
Nä, just kidding. Har bestämt mig och jag ska tamejfan bli helt rökfri.
Ahaa, då är jag beredd på att magen kan börja krångla. Börjar alltid morgonen med cigg och kaffe så... :-) Får ändra vardagsrutinerna rejält.
Tack för ditt feddback; det uppskattas.
Soliga hälsningar från Miss Polyester

10:53 em  
Blogger Ilva tycker...

Inte behover du forsvara henne, jag tycker verkligen att man skall bade ha roligt i skolan (om det gar) och utanfor. MIn far, larare precis som din, sa alltid att det var viktigt att inte branna ut sig (dettta var pa sjuttiotalet sa det handlade inte om utbrandhet) i skolan for man behover ha kvar nat senare i livet...

7:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Att hon inte går hem från skolan kan du förstå om du kollar hemsidan.
http://mi.edu
Hon bara vill vara kvar.

8:38 fm  
Blogger Theron o familj tycker...

Blev så nyfiken. Vad gör din dotter?

8:59 fm  
Blogger maruschka tycker...

Pappas pensionat hette Pensionat Lövingsborg och låg i Norra Vi strax söder om Kisa...

9:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maruschka! Ingen aning....trodde jag kände till alla.

9:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mamma mu! Calua går på MI i Hollywod, men sen har hon diverse konserter och shower som hon gör vid sidan om. Hennes liv i USA, skulle kunna bli en hel bok. Men jag tror inte att Calua är intresserad av det.

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

polly! Va´skönt nu fick jag det bekräftat. Varför skulle han annars komma med en drink?

2:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka