.

Mamselamsen

onsdag, juli 06, 2005

Ett spartips från mig... alldeles gratis!

Jag kom precis hem från affären, där jag bl. a. köpte färska champinjoner. Det fanns två lådor med dessa delikata saker. En med vita krispiga svampar och en med lite torra. Gissa vilka jag tog? De torra förståss! Varför ska jag först betala för vattnet i dom... sen bära hem detta vatten... för att därefter steka bort det. Jag tog de torra, och fick dubbelt så många (betalade ju inte för det bortdunstade vattnet)

Klurigt va? =-)

10 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

ja sa da far du mer pengar over till guldgrejer nar du aker till USA i september, listigt! for ni ska val det eller har jag missat nat blogginlagg?

2:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo, då vi ska åka. Men vi har inte fått tillfälle (lata) att boka än.

Tyvärr kan inte Pappselapsen (hmm, lät inget vidare) följa med. Har en massa grejor han måste fixa med.

2:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!!! Mina svampar idag, var väääldigt torra så dom vägde nästan ingenting.

2:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Wow! Mycket smart! I'm impressed!
Själv köpte jag lax. Färsk. Skulle ha 150g till ett recept. Köpte 800g... Fast nu kan vi göra någon god mat av resten också. Men jag fick bära hem mer än jag behövde. Det är kanske inte så smart.

3:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo, det var smart! Lax är ju så himla gott OCH nyttigt.

5:12 em  
Blogger Batbut tycker...

Appropå smart... en gång i forntiden när jag skulle köpa ost fällde jag den bevingade frasen "var snäll och byt ost, för jag har ingen lust att betala för massao hål"... på den tiden var jag blond så jag hajade väl inte att hålen inte vägde ngt... *s*

7:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Really! *ler lite så där*

7:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag skall shoppa champisar imorgon - torra!

9:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fröken icke bloggare! Så "jäla" bra!

9:42 em  
Blogger maruschka tycker...

Har aldrig tänkt så, har istället blivit irriterad för att de inte ser lika goda ut som purfärska svampar...*ler*
Jaja, där ser man...

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka